Då är man på Doubletree Jakarta. Incheckning i Exec Lounge och Club room som HH Gold. Mycket trevligt poolområde!Har nagon bott pa Doubletree Jakarta och har erfarenheter av vilka statusformaner man kan forvanta sig?
Då är man på Doubletree Jakarta. Incheckning i Exec Lounge och Club room som HH Gold. Mycket trevligt poolområde!
Nu ar det 1.5 ar sedan jag bodde pa just DT, men jag tar alltid Uber Black nar jag ar i Jakarta, aven till och fran flygplatsen. Mycket prisvart, och jag orkar inte deala med Blue Bird-taxi i den staden.Funderar på ett besök på detta D.T. by Hilton. Har de någon shuttle till/från flygplatsen?
Hur tog du dig till/från hotellet - det är en bra bit från CGK/Soekarno-Hatta?
Var i Jakarta nastan en gang i manaden i tjansten under 2015 och halva 2016 och har otaliga ganger hamnat i situationer dar Blue Birds har vagrat kora sista biten till hotellet (for att slippa passera sakerhetssparrarna) om man inte ger dem extra 'dricks' ovanpa taxameterbeloppet, eller sa klart klassikern dar de borjar kora utan att satta pa taxametern fran borjan.Man behöver inte deala med Bluebird taxi. De kör alltid på taxametern.
Uber Black håller ungefär samma pris som Bluebird men har finare bilar.
Jag tar ofta Uber X. Snorbilligt i Jakarta.
Uber är lite krångligt på flygplatsen för man får vänta på dem mot parkeringsplatsen.
Har man bråttom är det bäst att ta Silverbird eller Bluebird
Eller sa har jag haft otur eller du haft tur, da vi presenterar blott anekdotisk bevisforingJag var mycket i Jakarta till 2009.
Jag har aldrig haft problem med bluebird.
I så fall har det ändrat sig.
Eller sa har jag haft otur eller du haft tur, da vi presenterar blott anekdotisk bevisforing![]()
Då är man på Doubletree Jakarta. Incheckning i Exec Lounge och Club room som HH Gold. Mycket trevligt poolområde!