Senaste nytt

Hilton best price guarantee

Buffon

Medlem
Hej,
Bokade 7 nätter på ett Hilton hotell, går sedan in på hotels.com och hittar samma hotell och samma rum till ett bättre pris. Enligt Hiltons villkor så betalar dom mellanskillnaden plus 25% rabatt om man hittar ett rum på någon annan site som har ett bättre pris än vad hilton själva har.

Jag meddelar hilton detta och dom godkänner mitt case. Jag får mellanskillnaden och 25% utbetalt tillbaka till mig när jag checkar ut från hotellet. Villkoren är att man inte bokar om eller bokar av såklart.

Nu får jag ett mail från hotellet, dom är omedvetna om att jag har fått igenom detta case, dom mailar och frågar om jag är intresserad av att uppgradera rummet till en viss kostnad.

Nu till frågan, om jag antingen via mail eller på plats godkänner att uppgradera, bryter jag då mot regeln som hilton har och jag blir av med mina 25% rabatt?

Någon med erfarenhet av detta?
 

Maja

Medlem
Är det en prepaid, annars så ändras ju priset direkt i din bokningsbekräftelse.

Tidigare så har de som haft prepaid fått en amerikansk check utskriven på dessa 25%. Att hotellet skulle betala något tillbaka till dig som kund har jag inte tidigare hört talas om.

Vilket hotell handlar det om?

I villkoren har det alltid stått att om du gör några ändringar till en bokning efter att BPG gått igenom så som att ändra antalet gäster etc. så är den inte längre giltig. Det torde rimligen då också innebära att du uppgraderar rummet till en annan rumskategori etc.
 

Buffon

Medlem
Hilton Bali, april 2019.
Prepaid advanced purchase.

Här är svaret:

"We are pleased to let you know that we have successfully processed your claim. The price on your reservation has been adjusted to match the lower rate and, as per the terms of the program, we have also applied an additional 25% discount, making your new total price 7519944 IDR.

Due to your reservation being categorized as ""Non-Refundable"", the rate cannot be modified; however, we are honoring the Price Match Guarantee by issuing a refund directly to you for the difference in rate of 3336458IDR. This will be processed by the hotel at the time of check-out and the monies refunded to the credit card you used for payment"
 

agehall

Medlem
Det där kan gå hursomhelst.

Hilton i USA (som vad jag vet är de som processar prismatchning) har rätt dålig koll på allt utanför USA. De har i princip inget att säga till om och ifall de inte kan fixa det direkt själva så ger jag det ungefär 50% chans att fungera.
 

Buffon

Medlem
Hur menar du?
Menar du att det är 50/50 att jag får min ersättning eller menar du att det är 50/50 att jag kanske kan uppgradera rummet och ändå få ersättningen?
 

agehall

Medlem
Jag menar verkligen 50/50 att något händer. Hilton centralt har enligt min erfarenhet sjukt dåligt med möjligheter att påverka hotell utanför USA. Det kan mycket väl gå bra, men det kan lika gärna gå åt skogen. Jag skulle gå in i detta med inställningen att jag troligen inte får något och bli glad om det visar sig vara fel.
 

Buffon

Medlem
Fast grejen är ju att jag har ett mail från Hilton Centralt med namn på den medarbetare som skickade mig mailet och beskrev klart och tydligt att min claim har gått igenom och vilken summa jag ska ersättas med. Måste vara 110% garanti på att det funkar
 

agehall

Medlem
Fast grejen är ju att jag har ett mail från Hilton Centralt med namn på den medarbetare som skickade mig mailet och beskrev klart och tydligt att min claim har gått igenom och vilken summa jag ska ersättas med. Måste vara 110% garanti på att det funkar
Du är bra naiv du. Hilton centralt har ungefär 0 inflytande över hotell utanför USA. Så allt de lovar ska utföras lokalt är att ta med en stor nypa salt. Det kan funka, men det finns inga garantier alls.

Jag säger inte att det kommer att misslyckas, men räkna absolut inte med att det går som de sagt heller.
 

Piffsan

Medlem
Hej,

Nyfiken att höra om någon annan försökt att göra en prismatchning mot Hilton under 2022 och hur snart ni har fått svar?

Har lagt in två stycken prismatchningar och inte fått svar, det har nu gått över 48h… Svårt att hitta kontaktuppgifter och maila tyvärr.
Har ringt Hilton tidigare men inte särskilt sugen att sitta i telefon i 30min plus att det är svårt att skicka snipping tools… Är HHG

Gjorde prismatchning med Marriott och de svarade inom 6 tim, och matchade (m ytterligare 25% rabatt). Är Marriott Gold
 
Toppen