Nu känns det som att jag fiskar efter läsare, men jag befinner mig mitt i en frustrerande snurra med Swiss just nu. Nej, inte på planet men på marken.
Jag har två bokade revenuebiljetter i första klass till Asien nästa vår och fick ett väldigt mystiskt intetsägande mail från Swiss i förra veckan om att det har skett en schedule change. HTML-koderna i mejlet hoppade och det fanns inga fler detaljer, inte så premium kan jag tycka.
Och vad damp ner i inkorgen idag, jo att jag har blivit ombokad till Austrian Airlines i Economy hela vägen. Osäker om någon har råkat ut för detta men det fanns inte ens i min världsbild att något sådant bara händer...
Hursomhelst, jag har suttit 45 min med Swiss kundservice i flera omgångar idag och först går de bara med på att boka om mig till Austrian Business. Jag fick stå på mig och förklara att det inte är ok. På long-haul är det stor skillnad mellan Business och First, inte minst när jag har betalat för First. Efter mycket tjat sa de mycket motvilligt att de kan boka om oss till Lufthansa First via Frankfurt. De nya biljetterna skulle komma inom 15 min. Nu har det gått tre timmar och ingenting har hänt. När jag ringde tillbaka fick jag börja om HELA processen med att förklara situationen och be om en rimlig ombokning. Helt sanslöst...
Osäker om någon vet om Swiss har en telefonkundtjänst för First Class, detta måste anmälas och kanske borde jag begära kompensation för denna högst oprofessionella hantering och minst en timme förlorad arbetstid + onödig stress.
Jag har två bokade revenuebiljetter i första klass till Asien nästa vår och fick ett väldigt mystiskt intetsägande mail från Swiss i förra veckan om att det har skett en schedule change. HTML-koderna i mejlet hoppade och det fanns inga fler detaljer, inte så premium kan jag tycka.
Och vad damp ner i inkorgen idag, jo att jag har blivit ombokad till Austrian Airlines i Economy hela vägen. Osäker om någon har råkat ut för detta men det fanns inte ens i min världsbild att något sådant bara händer...
Hursomhelst, jag har suttit 45 min med Swiss kundservice i flera omgångar idag och först går de bara med på att boka om mig till Austrian Business. Jag fick stå på mig och förklara att det inte är ok. På long-haul är det stor skillnad mellan Business och First, inte minst när jag har betalat för First. Efter mycket tjat sa de mycket motvilligt att de kan boka om oss till Lufthansa First via Frankfurt. De nya biljetterna skulle komma inom 15 min. Nu har det gått tre timmar och ingenting har hänt. När jag ringde tillbaka fick jag börja om HELA processen med att förklara situationen och be om en rimlig ombokning. Helt sanslöst...
Osäker om någon vet om Swiss har en telefonkundtjänst för First Class, detta måste anmälas och kanske borde jag begära kompensation för denna högst oprofessionella hantering och minst en timme förlorad arbetstid + onödig stress.