Senaste nytt

Hemlig ränta på Amex kortet

Fick en ränta på 0.74kr på mitt kontoutdrag ringer amex å de säger att de inte ser vart den kommer ifrån och att jag får betala den.
bara haft kortet 1 månad nu.

Har betalat faktura i god tid även 5 kr extra och har ej tagit ut kontanter så jag undrar vad amex brukar ta ut extra ränta för.

Använder du autogiro? Har du betalat fakturan i tid?

Det har hänt liknande för mig med Diners Club trots att jag hade autogiro. De drog pengarna ett par dagar senare än datumet som stod i fakturan.
Jag ringde till deras kundtjänst och de tog bort räntan (krediterade tillbaka) från nästa fakturan.

Använder du autogiro? Har du betalat fakturan i tid?

Det har hänt liknande för mig med Diners Club trots att jag hade autogiro. De drog pengarna ett par dagar senare än datumet som stod i fakturan.
Jag ringde till deras kundtjänst och de tog bort räntan (krediterade tillbaka) från nästa fakturan.

Betalade aprils faktura samma dag som jag fick e fakturan i mars och såg pengarna hade kommit in. Supporten sa även de att pengarna kom in i tid + några kr extra.

Detta hände mig med Amex några månader sedan. Jag betalade i tid (pengarna dem tillgodo på efterfrågat datum), men av någon anledning registrerades de in pengarna följande dag, och så räknade systemet fram någon liten ränta. Fick ringa kundservice, som justerade och gav tillbaka räntan nästföljande period.

Toppen