Senaste nytt

Helg i Toronto, tips ?

Gweilo_2

Medlem
Hej,

Jag landar i Toronto lördag eftermiddag med Air Canada från Köpenhamn och har inget bokat förrän måndag morgon. Första gången i Toronto för mig. Var är trevligt att bo någonstans, och vad skall man se ? Jag tänkte lägga tid på söndagen på att åka till Niagara, men förutom det inget planerat. Ser fram emot alla era tips !

Var där förra helgen och vi hyrde bil och kombinerade ett besök vid fallen med att bila tillbaka med ett stopp i Niagara-on-the-lake. Mycket trevlig småstad med historik. Många vingårdar utmed resvägen. Köpte biljetterna till båtresan online för att slippa köa men det var försäsong så allt gick fort. Räkna med att bli rejält blöt. Vi cyklade också på öarna.

Niagara är ett måste, ta en natt där ute och utforska området runt omkring också. Boende är betydligt billigare där än i Toronto.

Trevligt nere vid vattnet i Toronto om man vill gå runt.

Hockey hall of fame Är ett måste om man är intresserad av sport. Risk för att staden hamnar i koma snart när/om de åker ur Stanley Cup.

Hej,

Jag landar i Toronto lördag eftermiddag med Air Canada från Köpenhamn och har inget bokat förrän måndag morgon. Första gången i Toronto för mig. Var är trevligt att bo någonstans, och vad skall man se ? Jag tänkte lägga tid på söndagen på att åka till Niagara, men förutom det inget planerat. Ser fram emot alla era tips !
Kan lägga till att vi på söndagen var på en restaurang som heter Joey’s. Helt ok mat och priser. Samt att det enda område i Toronto som vi rörde oss i var det som kallas Old Toronto på google maps men det var mer som ett finansdistrikt. Bodde på Hilton vid flygplatsen för det var mycket billigare och lätt att nå stan med UP expresståget.

Instämmer på Niagara-on-the-Lake, riktigt mysigt.
När jag var där med familjen (juli) åkte vi ut till Toronto Island Park, tyckte det var trevligt att vandra omkring där.

CN-Tower, Hockey Hall of fame, Niagarafallen. Gillar man baseball så är det värt ett besök också, om Blue Jays har någon hemmamatch. En båt tur ut till centre island kan också vara trevligt. Om inget annat så ser man skylinen väldigt bra från ön.

Toppen