Senaste nytt

Har Easyjet lämnat Sverige och Arlanda?

Stockholm

Medlem
Ett bra tag sedan jag var här… men kom att tänka på detta forum, när jag inte hittar info på webben. Tänker att någon här borde veta!?
Fråga: Har Easyjet slutat flyga på ARN? Har sökt efter flighter (för våren 2026) på deras sajt, men väljer jag Stockholm/ARN och rutten GVA-ARN kan jag inte få upp ngt resultat?

Hmmm, kanske. När du skriver våren 2026, har du kollat april och framåt? Tänker att de endast flyger från ARN under sommartidtabellen? :rolleyes:
Inte flugit från ARN till GVA efter 9/11.

flightconnections.com säger starts in November 2026. Arlanda-Luton är borta också. Det verkar som de koncentrerar sig på sina nya nordiska hubbar
Tromsö och Rovaniemi.

flightconnections.com säger starts in November 2026. Arlanda-Luton är borta också. Det verkar som de koncentrerar sig på sina nya nordiska hubbar
Tromsö och Rovaniemi.
Norrskens och vinterturism är poppis och betalas dyrt. Brände gamla Strawberry poäng i Tromsö i februari till fantastiskt värde. 4500sek skulle en natt i Home hotel Aurora kosta eller 20000p.

Ryanair verkar ha hittat en modell som funkar på Arlanda och fått upp lite skalfördelar.

Tromsö och Rovaniemi.
… om ett år! Tvek till det. De är nog borta.

Norrskens och vinterturism är poppis och betalas dyrt. Brände gamla Strawberry poäng i Tromsö i februari till fantastiskt värde. 4500sek skulle en natt i Home hotel Aurora kosta eller 20000p.

Ryanair verkar ha hittat en modell som funkar på Arlanda och fått upp lite skalfördelar.
Irländarna i all ära… men där styr €€€ i väldigt hög utsträckning. Samtidigt som de är nyckfulla. Kör en rutt ett tag, stänger ner den o öppnar ny.

Irländarna i all ära… men där styr €€€ i väldigt hög utsträckning. Samtidigt som de är nyckfulla. Kör en rutt ett tag, stänger ner den o öppnar ny.
Absolut ingen Ryanair fan här, men räknar nog Ryanair och EasyJet till samma kategori. Så min notering var mest att en liknande konkurrent har lyckats bättre på svenska marknaden eller gett den en annan prio. Jag hade hellre sett en bra EasyJet etablering på Arlanda. Föredrar A320 classic över 737 alla dagar, de få upplevelser jag har är mer positiva med EasyJet och åker man ofta finns EasyJet Plus.

Toppen