Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

palmen

Moderator
Det är både marathon och världsmiljödag i helgen... Och klimat toppmöte to-fr. Nästan förvånande att du inte behövde längre ut från stan för att hitta något :)
Han var ju dock här förra helgen. Elitloppet fyller ju upp rätt många rum. Var säkert en hel del andra event också. Väldigt få som kommer till Stockholm vill dock bo där om man inte ska till Friends eller MoS.
 

jonten

Medlem
Jag har tidigare gjort inlägg om att jag inte blir uppgraderad korrekt vid bokning, jag mailade platinum kundservice och fick sura Karen som svarade.

Idag trumvirvel så har något hänt, checkar in i Luleå och rummet har varit samma sen bokningen. Nu är det inte det flådigaste hotellet med massa sviter så jag har inte direkt brytt mig, nåväl incheckning och skitbra bemötande och orkar inte tjafsa om uppgradering för en vattenkokare. Får rummet och hon säger ser att du bott här förut så gissar att du vet rutinerna. Jepp säger jag, bor så mycket så man är Platinum och koll på allt, förresten medlemsvatten vill jag ha. Hon tittar på mig, Platinum? Det står inte i din bokning. Hon kollar igen, säger att medlemsnumret är korrekt inlagt. Men i en viss ruta så skall det stå 5 när man är Platinum, står inget i den rutan på mig. Hon kollar via annat system och där är jag Platinum.
Hon kollar mina andra bokningar och denna 5:a finns inte, hon ringer annat hotell och där finns inte heller den 5:a. Så dom ser inte att jag är Platinum, därför får jag inga uppgraderingar i förväg. Och jag måste ofta fråga om dom. Hon gör gör en jätte insats, hon mailar deras support och sätter mig som CC (jag har nu deras epost...... :) )Hon skriver att ngt är fuckat och ber dom fixa detta.
Jag gissar att supporten inte kommer göra så mycket, men nu har jag deras epost så jag kommer mata på varje gång denna 5:a inte finns vid incheck.

Hon förklarade även att alla bokningar flaggas upp och att personalen måste gå igenom dessa och det är STENHÅRT att platinum skall uppgraderas, men står det ingen 5:a på mig så får jag så klart ingen uppgradering.

Hon säger också att har man inte fått uppgradering dygnet efter bokning, då är det bara att maila hotellet. Det skall bara fixas, och hon skäms för de kollegor som inte gör det.

Detta gjorde mig glad, hoppfull inför kommande bokningar. Och jag har redan mailat 2 hotell som inte uppgraderat mig, troligen pågrund av buggen att 5:an inte finns..
 

palmen

Moderator
Jag har tidigare gjort inlägg om att jag inte blir uppgraderad korrekt vid bokning, jag mailade platinum kundservice och fick sura Karen som svarade.

Idag trumvirvel så har något hänt, checkar in i Luleå och rummet har varit samma sen bokningen. Nu är det inte det flådigaste hotellet med massa sviter så jag har inte direkt brytt mig, nåväl incheckning och skitbra bemötande och orkar inte tjafsa om uppgradering för en vattenkokare. Får rummet och hon säger ser att du bott här förut så gissar att du vet rutinerna. Jepp säger jag, bor så mycket så man är Platinum och koll på allt, förresten medlemsvatten vill jag ha. Hon tittar på mig, Platinum? Det står inte i din bokning. Hon kollar igen, säger att medlemsnumret är korrekt inlagt. Men i en viss ruta så skall det stå 5 när man är Platinum, står inget i den rutan på mig. Hon kollar via annat system och där är jag Platinum.
Hon kollar mina andra bokningar och denna 5:a finns inte, hon ringer annat hotell och där finns inte heller den 5:a. Så dom ser inte att jag är Platinum, därför får jag inga uppgraderingar i förväg. Och jag måste ofta fråga om dom. Hon gör gör en jätte insats, hon mailar deras support och sätter mig som CC (jag har nu deras epost...... :) )Hon skriver att ngt är fuckat och ber dom fixa detta.
Jag gissar att supporten inte kommer göra så mycket, men nu har jag deras epost så jag kommer mata på varje gång denna 5:a inte finns vid incheck.

Hon förklarade även att alla bokningar flaggas upp och att personalen måste gå igenom dessa och det är STENHÅRT att platinum skall uppgraderas, men står det ingen 5:a på mig så får jag så klart ingen uppgradering.

Hon säger också att har man inte fått uppgradering dygnet efter bokning, då är det bara att maila hotellet. Det skall bara fixas, och hon skäms för de kollegor som inte gör det.

Detta gjorde mig glad, hoppfull inför kommande bokningar. Och jag har redan mailat 2 hotell som inte uppgraderat mig, troligen pågrund av buggen att 5:an inte finns..
Vissa som jobbar i receptionen borde bli befordrade på ena gång. Jäkligt bra agerande från hennes sida, tänk om alla var så service minded i resebranschen!
 

jonten

Medlem
Vissa som jobbar i receptionen borde bli beordrade på ena gång. Jäkligt bra agerande från hennes sida, tänk om alla var så service minded i resebranschen!
Pratade ganska länge med henne, jag åkte upp till rummet med väskorna när hon ringde så när jag kom tillbaka så hade hon även styrt upp uppgraderingar på de bokningar hon fick. Hon säger kolla appen, nu är du korrekt uppgraderad. Vi pratar och kommer även in på de utvärderingsmail man får efter utcheck, tydligen följs dessa upp av manager och hon sa att de får den feedbacken man fyller i. Både bra och dålig. Gissa om jag var noga att notera hennes namn, kommer skriva så fantastiskt mycket positivt om henne.
 
Han var ju dock här förra helgen. Elitloppet fyller ju upp rätt många rum. Var säkert en hel del andra event också. Väldigt få som kommer till Stockholm vill dock bo där om man inte ska till Friends eller MoS.
Va bra att du har koll på när jag varit på olika ställen och vilka andra gäster som bor där samtidigt
 

palmen

Moderator
Va bra att du har koll på när jag varit på olika ställen och vilka andra gäster som bor där samtidigt
Du skrev ju att du var på solvalla samt att du viste vilken uppgradering du fick på hotellet vilket innebär att du måste checkat in.
Att sista helgen i maj är en stor helg i Stockholm är ju inget nytt, varit så hela mitt liv.
 

Hane

Medlem
Hotell: Clarion Hotel (Skanstull)
Nätter: 1
Bokat: Moderate
Fick: Moderate (allt fullbokat)
Status: Guld

Hotell: Clarion Hotel (Skanstull)
Nätter: 1
Bokat: Moderate
Fick: Standard, högsta våningen. Trevlig utsikt men rätt slitet.
Status: Guld

Trevligt bemötande. Bra frukost.
 

intuition

Medlem
Jag har tidigare gjort inlägg om att jag inte blir uppgraderad korrekt vid bokning, jag mailade platinum kundservice och fick sura Karen som svarade.

Idag trumvirvel så har något hänt, checkar in i Luleå och rummet har varit samma sen bokningen. Nu är det inte det flådigaste hotellet med massa sviter så jag har inte direkt brytt mig, nåväl incheckning och skitbra bemötande och orkar inte tjafsa om uppgradering för en vattenkokare. Får rummet och hon säger ser att du bott här förut så gissar att du vet rutinerna. Jepp säger jag, bor så mycket så man är Platinum och koll på allt, förresten medlemsvatten vill jag ha. Hon tittar på mig, Platinum? Det står inte i din bokning. Hon kollar igen, säger att medlemsnumret är korrekt inlagt. Men i en viss ruta så skall det stå 5 när man är Platinum, står inget i den rutan på mig. Hon kollar via annat system och där är jag Platinum.
Hon kollar mina andra bokningar och denna 5:a finns inte, hon ringer annat hotell och där finns inte heller den 5:a. Så dom ser inte att jag är Platinum, därför får jag inga uppgraderingar i förväg. Och jag måste ofta fråga om dom. Hon gör gör en jätte insats, hon mailar deras support och sätter mig som CC (jag har nu deras epost...... :) )Hon skriver att ngt är fuckat och ber dom fixa detta.
Jag gissar att supporten inte kommer göra så mycket, men nu har jag deras epost så jag kommer mata på varje gång denna 5:a inte finns vid incheck.

Hon förklarade även att alla bokningar flaggas upp och att personalen måste gå igenom dessa och det är STENHÅRT att platinum skall uppgraderas, men står det ingen 5:a på mig så får jag så klart ingen uppgradering.

Hon säger också att har man inte fått uppgradering dygnet efter bokning, då är det bara att maila hotellet. Det skall bara fixas, och hon skäms för de kollegor som inte gör det.

Detta gjorde mig glad, hoppfull inför kommande bokningar. Och jag har redan mailat 2 hotell som inte uppgraderat mig, troligen pågrund av buggen att 5:an inte finns..
Detta är superintressant, rent systemmässigt.
Det är ju sedan tidigare känt att kundens status lagras på flera ställen och att när man tex åker upp en nivå från guld till platinum så förs inte den nya nivån över till redan existerande bokningar, dvs hotellen ser dig då som guld.
Men om du inte nyligen blivit platinum, så låter det här som ett nytt fel. Kanske har de bytt boknigssystem eller uppgraderat det.
 
Toppen