Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Brogren

Medlem
Är erfarenheten att ni redan är uppgraderade vid incheckning eller brukar ni behöva fråga?

Min erfarenhet är att man i dom flesta fall redan uppgraderats om det fanns möjlighet till det. Men då man nu ser rumsnummer och inte rumstyp, så är det lite svårt att avgöra.

Sist frågade jag hotellet (Tapetfabriken) via chatten ett par timmar innan om det fanns möjlighet till en uppgradering. Då var dock alla rum bokade enligt hon som svarade.

Frågade igen vid incheck och då hade någon avbokat ett rum i högsta rumskategorin precis, vilket jag då fick istället.
 
Min erfarenhet är att man i dom flesta fall redan uppgraderats om det fanns möjlighet till det. Men då man nu ser rumsnummer och inte rumstyp, så är det lite svårt att avgöra.

Sist frågade jag hotellet (Tapetfabriken) via chatten ett par timmar innan om det fanns möjlighet till en uppgradering. Då var dock alla rum bokade enligt hon som svarade.

Frågade igen vid incheck och då hade någon avbokat ett rum i högsta rumskategorin precis, vilket jag då fick istället.
Man kan nu se på hemsidan vilken rumstyp som man är tilldelad. Men i appen kan man som du skriver för tillfället endast se rumsnummer.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Malmö Live

Bokat: Superior dubbel (Enkelsängar)
Fick: Superior dubbel (Enkelsängar)
Status: Platinum

När jag bokade fanns det tillgänglighet i högre rumskategorier, dvs den garanterade uppgraderingen borde ha genomförts direkt. Jag följde bokningen och ingen uppgradering gjordes. Dygnet innan ankomst fick jag ett rumsnummer och det var fortsatt ett Supperior dubbel av vad jag kunde bedöma.
Kl 15 på ankomstdagen gick jag in i appen för att kolla igen, och jag ser då att rumsnumret ändrats. Jag är flyttad ett par våningar högre upp och till ett rumsnummer som slutade på 00. Intressant tänkte jag. Rum på 00 hade jag inte sett innan och då kanske det ändå trillade in en riktigt trevlig uppgradering.
Checkade in och fick höra att "du har fått ett superfint hörnrum med utsikt". Åker upp och ser att det fortfarande är ett superior, dvs att min "uppgradering" är att jag fått ett annat läge i huset. o_O
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Collection Temperance (Malmö)

Bokat: Superior dubbel (Enkelsängar)
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Deluxe är en kategori upp från vad jag bokat, men också hotellets högsta kategori. Rummet jag fick är det deluxe-rum som anses hotellets bästa, hörnrum översta våningen.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Collection Hotel Post (Oskarshamn)

Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Superior dubbel (tror jag)
Status: Platinum

Superior är en kategori upp från bokat, men också hotellets högsta kategori. Rummet jag fick var säkert ett av hotellets bättre. Hörnrum mot torget i hotellets huvudbyggnad. Storleken definitivt större än de 30 kvm som beskrivningen av superior anger. Jag skulle tro 50-60 kvm.
I badrummet dubbel-dusch. Och då menar jag inte det tyska ekonomi-schampot med syntetisk doft utan två parallella regn-duschar. Samt ett fönster ut i sovrummet, en trevlig detalj.


Ett par bilder här:
Posta din utsikt! (Hotell) | Sida 608 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

011430121

Medlem
Hotell: Clarion Arlanda
Bokat: Standard rum
Fick: Junior Svit
Status: Guld

Något kaotisk incheckning brandlarmet från restaurangen gick, visade sig vara problem med någon fläkt i köket som ligger på 12 våningen, där även mitt rum ligger korridoren något rökig och med matos.
Mycket trevlig yngre kvinna som checkade in mig.
 
Jag snackat en del med Post i Göteborg och dom har inga rutiner för att kolla bokningarna förens dagen innan. Det funkar alltså inte alls med de nya fördelarna som platinum. Dom sa att de bästa är att skicka ett Mail direkt efter man bokat...
 

intuition

Medlem
Jag snackat en del med Post i Göteborg och dom har inga rutiner för att kolla bokningarna förens dagen innan. Det funkar alltså inte alls med de nya fördelarna som platinum. Dom sa att de bästa är att skicka ett Mail direkt efter man bokat...
Det är ungefär så som kundtjänst också beskriver det. Det finns ingen central koll utan det är upp till respektive hotell. Dvs den regeln om garanterad uppgradering vid bokning som infördes vid årsskiftet är till intet förpliktigande för hotellen. Kundtjänst tyckte också att man kunde höra av sig efter varje bokning om man ville ha sin garanterade uppgradering.
 
Toppen