Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Mycket beroende på vilket hotell och hur rutinerna där ser ut. Jag ger hotellet 24 timmar efter bokning på sig att uppgradera. Har inte så skett så mailar jag kundtjänst och hänvisar till ett gammalt ärende som jag hade för något år sedan; just gällande garanterad uppgradering. Brukar få svar samma dag att det är ordnat.

Inte optimalt men innan ett bättre systemstöd finns/centrala rutiner så har jag kommit fram till att det är det enklaste för mig.
Samma här, får nästan alltid maila om uppgradering, men det är aldrig några problem från kundtjänst. Löser det inom en dag eller så. Malmö Live är nog de anda jag stött på som uppgraderar utan mailet.
 
Eftersom att jag knapp betalar något för hotell just nu känns det som, med mecenat-priset 750 kr, så har jag inte tänkt så mycket på uppgraderingar. Men inatt fick jag ett familjerum på The View efter att först ha blivit uppgraderad till superiourrum vid bokningen (bokade standard).
 
Mycket beroende på vilket hotell och hur rutinerna där ser ut. Jag ger hotellet 24 timmar efter bokning på sig att uppgradera. Har inte så skett så mailar jag kundtjänst och hänvisar till ett gammalt ärende som jag hade för något år sedan; just gällande garanterad uppgradering. Brukar få svar samma dag att det är ordnat.

Inte optimalt men innan ett bättre systemstöd finns/centrala rutiner så har jag kommit fram till att det är det enklaste för mig.

Samma här, får nästan alltid maila om uppgradering, men det är aldrig några problem från kundtjänst. Löser det inom en dag eller så. Malmö Live är nog de anda jag stött på som uppgraderar utan mailet.

Ungefär vad skriver ni?
 

Vixi

Ny medlem
Är platinum och mailade I oktober kundservice vid bokning för uppgradering för min vistelse i december. Fick bekräftat att de uppgraderat till nästa kategori.

Till min förvåning har jag nu blivit nedgraderad igen till ursprungskategorin (incheckning idag). Mailade kundservice och de säger att rum i högre kategori bara finns i 2 av 4 dagar nu. Gäller Clarion Hotel Oslo.

Har för övrigt aldrig blivit automatiskt uppgraderad direkt utan att maila kundservice.
 

jonten

Medlem
Är platinum och mailade I oktober kundservice vid bokning för uppgradering för min vistelse i december. Fick bekräftat att de uppgraderat till nästa kategori.

Till min förvåning har jag nu blivit nedgraderad igen till ursprungskategorin (incheckning idag). Mailade kundservice och de säger att rum i högre kategori bara finns i 2 av 4 dagar nu. Gäller Clarion Hotel Oslo.

Har för övrigt aldrig blivit automatiskt uppgraderad direkt utan att maila kundservice.
De kan ju inte nedgradera dig när du har fått den, stå på dig lite. Om de fortfarande nekar så be om ett möte när du är på plats med managern. Det luktar ersättning...
 

andreas

Medlem
De kan ju inte nedgradera dig när du har fått den, stå på dig lite. Om de fortfarande nekar så be om ett möte när du är på plats med managern. Det luktar ersättning...
Instämmer. Råkat ut för samma sak en gång tidigare och då bekräftelsen fanns att uppgradering var gjord, men sen nedgradering så blev resultatet "dubbel uppgradering" istället, tillsammans med en ursäkt.
 

intuition

Medlem
Det luktar lite konflikt mellan den centrala kundtjänsten och vissa hotell. Typ: "Kolla, nu har de varit inne igen och uppgraderat våra kunder! Det ska de ge f-n i, jag nedgraderar..."

Helt ofattbart att programmet har en "garanterad uppgradering om lediga rum finns vid bokningstillfället" och när central kundtjänst som kan programmet ser till att det faktiskt fungerar som det är lovat, så sitter folk ute på hotellen och nedgraderar.
Jag är en stor fan av NC, men just den här grejen suger.
 

Vixi

Ny medlem
De kan ju inte nedgradera dig när du har fått den, stå på dig lite. Om de fortfarande nekar så be om ett möte när du är på plats med managern. Det luktar ersättning...
Jag låg på och mailade kundtjänst ytterligare en gång som skulle kolla på det. När jag sedan kom till hotellet och checkade in hade de uppgraderat mig till högsta nivån. De insåg nog att fel hade skett någonstans.

Främst möjligheten att bli nedgraderad som förvånade mig. Men att ligga på lönar sig :)
 
Toppen