Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Doctor-X

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Arlanda Airport Terminal
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Svit (rum 1200)
Status: Platinum

Plötsligt händer det (andra gången)! Uppgraderad till det största rummet jag bott i på Clarion Arlanda (ett sovrum, ett vardagsrum, ett badrum, en extra toalett)

DFCA16DA-DB4B-48CD-9953-7008E6B88570.jpeg

7888761A-FAC8-46D0-B769-D58FE14474C7.jpeg
8046536B-654B-4D11-9B53-BFB709941B1C.jpeg
 

Mr Basic

Medlem
Bokade två rum åt övriga familjen+flickvän.

Hotell: Comfort Hotel Västerås
Nätter: 1
Bokat: Standard 2 enkelsängar
Fick: Standard 2 enkelsängar
Status: Guld

Hotell: Comfort Hotel Västerås
Nätter: 1
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Moderate Dubbelrum
Status: Guld

Hade inte förväntat mig ngn uppgradering men när jag kollade på dagen för(e) incheckning hade standard-rummet uppgraderats till ett Superior (som sedan verkar ha nedgraderats igen i samband med incheckningen).
 

Birch

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Umeå
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior Dubbelrum (12 av 13 våningen, stadsutsikt med en skymt av älven)
Status: Gold

Bokat då de hade nyöppningskampanj, 899kr/natt, nyöppnat i September tror jag.
Mycket bra incheck och trevlig som informerade om uppgradering då hon såg att jag var Guld, sen utcheckning och gav 125kr voucher utan påminnelse.

Riktigt schysst Bar/Restaurang på översta våningen med utsikt över älven, åt aldrig middag så vet inte om det är bra mat.
 

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Umeå
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior Dubbelrum (12 av 13 våningen, stadsutsikt med en skymt av älven)
Status: Gold

Bokat då de hade nyöppningskampanj, 899kr/natt, nyöppnat i September tror jag.
Mycket bra incheck och trevlig som informerade om uppgradering då hon såg att jag var Guld, sen utcheckning och gav 125kr voucher utan påminnelse.

Riktigt schysst Bar/Restaurang på översta våningen med utsikt över älven, åt aldrig middag så vet inte om det är bra mat.
Sånt gillar vi!
 

jonten

Medlem
Lite uppdateringar om mina sista 10 isch bokningar, ingen utav dom så har jag fått den garanterade uppgraderingen som Platinum. 1-2 dagar senare så har jag mailat hotellen. Fått halvärliga ursäkter och uppgradering.
Hur ser det ut för er övriga Platinum, funkar det någon gång för er?
 

andreas

Medlem
Lite uppdateringar om mina sista 10 isch bokningar, ingen utav dom så har jag fått den garanterade uppgraderingen som Platinum. 1-2 dagar senare så har jag mailat hotellen. Fått halvärliga ursäkter och uppgradering.
Hur ser det ut för er övriga Platinum, funkar det någon gång för er?

Mycket beroende på vilket hotell och hur rutinerna där ser ut. Jag ger hotellet 24 timmar efter bokning på sig att uppgradera. Har inte så skett så mailar jag kundtjänst och hänvisar till ett gammalt ärende som jag hade för något år sedan; just gällande garanterad uppgradering. Brukar få svar samma dag att det är ordnat.

Inte optimalt men innan ett bättre systemstöd finns/centrala rutiner så har jag kommit fram till att det är det enklaste för mig.
 
Toppen