Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

airac

Medlem
Hotell: Clarion Grand Östersund
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Gold

Avtalspris genom affärsresebyrå som bokades en dag i förväg. Fanns andra rum men orkade inte fråga om vilken regeltolkning gäller för en natt. Var i alla fall renoverat, vilket kanske nu även all standardrum är. Sista vistelse jag hade här var privat 2020.
 

Meazza

Medlem
ccwell.jpg


Hotell:
Clarion Collection Hotel Wellington, Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum/GLT

Bokade poängnatt med några dagars varsel. Blev uppgraderad till Superior på förhand, fick sen ett Deluxe-rum på högsta våningen med balkong. Mycket nöjd med personalen i övrigt också under denna vistelse.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Stockholm
Nätter: 1
Bokat: 1 Standard Dubbel
Fick: 1 Standard 2 enkelsängar (enl. appen)
Status: Platinum

Lägger en brasklapp, att jag kanske fick en uppgradering endå.
Uppgradering vid bokning, funkade inte (brukar ju inte göra det). Några dagar innan in-check, kunde man välja rum på appen och då kunde jag välja superior, så där hade jag fått en uppgradering. Men jag tänkte jag skulle testa se hur personalen gör vid in-checkningen. Men dessvärre när jag kom till hotellet, så blev jag förd till själv-incheckningen av en pratglad kvinna. Jag har aldrig riktigt förstått om de apparaterna uppgraderar, eller inte. Kollar man rumsbeskrivnigen på hemsidan, så skulle jag nog kunnat få en uppgradering endå.
 

Doctor-X

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard
Fick: Svit
Status: Platinum
Övrigt: Plötsligt händer det, uppgraderad till sviten för första gången! Väldigt trevligt rum! Bokat via Mecenat för 699kr, så riktigt kanon värde! Fick en chipspåse och en tygpåse ”Vacation starter kit” (Yatzy, Kortlek, öronproppar och ögonmask).

A7B00427-BACF-4096-B8A9-CE42AFD01E9E.jpeg

339CFEA3-14A9-47DF-A933-68EB66B35872.jpeg
 

intuition

Medlem
Hotell: Comfort Hotel CPH airport
Nätter: 1
Bokat: Standard 2 enkelsängar (Award)
Fick: Standard 2 enkelsängar
Status: Platinum/LTP

Såg ingen uppgradering i appen. Gjorde Incheckning i appen (och då är man ju rökt för uppgradering vid incheckning) men ville bara snabbt gå till rummet.
Men mobil nyckeln fungerade inte, så det blev att köa i receptionen för ett nyckelkort.
Noll platinum recognition.




Hotell: Clarion Aviapolis Helsingfors
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbel (Award)
Fick: Svit
Status: Platinum/LTP
 

hco

Medlem
Hotell: Quality Hotel The Box, Linköping
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

Ingen uppgradering (fanns högre rumskategorier vid bokningstillfället), blev påmind om att ta vatten i kylen -- alltid nåt!
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Clarion Collection Tapetfabriken, Sickla
Nätter: 1
Bokat: Moderate Dubbelrum
Fick: Standard Dubbel
Status: Platinum

Uppgraderingen sågs i appen samma dag som incheckningen. Vid in-check ursäktade receptionisten att de bara kunde uppgradera mig ett steg, pga. hotellet var ganska så fullbokat. Men det var helt ok, för min del.
 
Toppen