Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hotell: Comfort Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Silver

Bor sällan på hotell i Sverige, lyckats spara ihop lite poäng på kampanj vid vistelse i Köpenhamn och gjorde en poängbokning nu i slutet på Juli när det vankades 80-års kalas i Umeå en helg och avresa till Albanien var 12h efter vi landade på Arlanda.

Fick ett hörnrum i deluxe kategorin på comfort som måste varit något av dom bättre uppgraderingar jag fått på hotell någonsin i jämförelse mot originalbokning. Var nästan ledsen att man va tvungen att stiga upp kl 05:00 på morgonen :(
Haha standard på det hotellet
 

GOTATH

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum
Uppgraderad till: Deluxe dubbelrum
Nedgraderad till: Superior rum
Status: Guld
Övrigt: Lite struligt det här. Såg i appen några dagar tidigare att jag blivit uppgraderad två steg. Samma dag som incheckning ser jag att det justerats ned till ett steg. Försöker checka in i appen och lyckas få betala dubbelt. När jag vill testa att få mobilnyckel kraschar appen hela tiden. Så får ändå bli via receptionen. Eftersom jag bokat via Mecenat alumni vill de se bevis på studentstatus, inga problem att visa appen. De lyckas även återbetala en av debiteringarna och påminna mig om gratis läsk/mineralvatten (som jag hade glömt ingick på Comfort). Slutet gott allting gott :)
 

VictorB

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Malmö
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Guld
Övrigt: Såg innan incheckning igår att vi inte blivit uppgraderade men såg att hotellet verkade fullbokat men frågade om uppgradering när vi checkade in och de bekräftade att hotellet var helt fullt. De sa att vi hade fått ett bättre rum i standard kategorin med balkong vilket ändå var trevligt. Fick även mina två drickor efter jag bett om dem. Bra värde med Alumnidealen och trippla poäng. Hade hoppats kunna testa The Mill istället men var slutsålt så får bli nästa gång.
 
Hotell: Quality Hotel Winn Göteborg
Nätter: 1
Bokat: Standard tvåbäddsrum
Fick: Standard tvåbäddsrum
Status: Platinum
Övrigt: Har inte högre rumskategori.

Utnyttjade Platinum-förmånen "garanerad bonusnatt" och bokade dagen innan för 7500 poäng, villet är otroligt bra värde när alla hotell i stan är nästan fulla och kostar 1900-3000 kr/natt pga evenemang.
 
  • Gilla
Reactions: hco

andreas

Medlem
Hotell: Quality Hotel Winn Göteborg
Nätter: 1
Bokat: Standard tvåbäddsrum
Fick: Standard tvåbäddsrum
Status: Platinum
Övrigt: Har inte högre rumskategori.

Utnyttjade Platinum-förmånen "garanerad bonusnatt" och bokade dagen innan för 7500 poäng, villet är otroligt bra värde när alla hotell i stan är nästan fulla och kostar 1900-3000 kr/natt pga evenemang.

Och även om en högre rumskategori funnits så är ”garanterad bonusnatt”-förmånen inte kombinerbar med uppgraderingsförmåner. (Även om det ibland, tacksamt, ändå kan bli så) :)
NCC Medlemsvillkor skrev:
7.10.6 Har hotellet lediga standard dubbelrum vid bokning garanteras det att medlem på medlemsnivå PLATINUM kan utnyttja bonuspoäng. Detta gäller bara för medlemmens egen bokning och kan inte utnyttjas av andra. Gäller inte vid bruk av 24-/48-timmars garanti och inte i kombination med förmåner om uppgradering.
 
Toppen