Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

andreas

Medlem
Nej, alltså Quality Statt Hudiksvall verkar helt sakna rum över kategori standard. Det har inte gått att boka något bättre än standard när jag försöker på webben. Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Ja se på tusan, jag ska erkänna att jag nog läste lite väl fort. Men som du säger så listar hotellet själv bara Compact-Standard (enkelsängar)-Standard (dubbelsäng).
Första gången även jag ser det på ett Quality-hotell.

FilipJ

Medlem
Hotell: Quality Hotel Winn Göteborg
Nätter: 1
Bokat: Compact Dubbelrum
Fick: Compact Dubbelrum
Status: Gold

Ingen recognition. Försökte checka in 14:10 (ordinarie incheckning 15:00). Gick inte pga ”rummet inte färdigt”. När vi väl checkar in ~20:00 får vi ingen uppgradering trots ganska tom parkering och det luktar ganska kraftigt med gammal cigarrettrök på rummet. Tror detta är första gången på länge jag kommer att försöka ”kräva” kompensation.

Trooper

Medlem
Hotell: Comfort Norrköping
Bokat: Standard dubbelrum, bonusnatt
Fick: Standard dubbelrum

Ingenting sades om status vid check-in. Fanns lediga superior rum på morgonen när rumsnummer syntes i appen men inte vid incheckning runt 19.00. Norrköping har något slags stadsfest över helgen så det är kanske mycket folk. De sa iallafall att vi kunde ta en drink.

Skittrist rum och hotell generellt. Här är utsikten. Visa bifogad bild 156011
Bott där några gånger. Tycker det är ganska bra om man får rum i nya delen. Har svårt att lokalisera mig på din bild dock.

mrestes

Medlem
Bott där några gånger. Tycker det är ganska bra om man får rum i nya delen. Har svårt att lokalisera mig på din bild dock.
4de våning, hiss direkt från receptionen. För mig såg hotellet, särskilt rummet och korridoren utanför hissen på våning 4, som om en 16 åring hade haft köpfest på en billig inredningsbutik på en stor inomhusköpcenter i USA.

jacoph

Medlem
Svarar på mig själv, det gick (efter lite övertalning i receptionen)!

Hotell: Clarion Visby
Nätter: 2
Bokat: Standard twin, konferensbokining
Fick: Deluxe
Kan också lägga till att jag fick bokningen registrerat på mitt konto genom att maila innan och informera att jag kommer. Fick voucher och poäng - men uppgraderingen fick jag lösa på plats.

aikelo

Medlem
Hotell: Comfort Göteborg
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Deluxe dubbelrum

Tog en poängnatt för att slippa ta tåget fram o tillbaka 2 dagar i rad.
Kör en billighets rockhelg i Göteborg.
Gratis Hellacopters idag och imorgon Amon Amarth på Liseberg för 75kr.
Drycken under dessa dagar lär dock kosta bra mycket mer

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Norrköping
Bokat: Compact enkelrum
Fick: Standard dubbel

Sas inget om uppgradering vid in-check. Utan det kom fram, när jag frågade om jag kunde checka ut lite senare. Då sa hon att standardrummen var rätt bokade men hon kunde ge mig en timme extra.

Toppen