Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

airac

Medlem
Hotell: Nordic Light Hotel
Nätter: 1 (poängkamanj i vintras 20k)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Platinum

Hotell: Clarion Collection Wellington
Nätter: 7
Bokat: Standard dubbelrum (3n), Compact (4n)

Hotell: Comfort ARN
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum (mecenat alumni)
Fick: Familj dubbelrum eller något i den stilen (*35), trevligt faktiskt, mera praktiskt än Deluxe rummen med 12 gardiner.

Hotell: Clarion Collection Uppsala
Nätter: 4
Fick: Superior dubbelrum, översta våningen på hörnet, oklar fördel då alla rum är typ lika stora, och det var varmt.

Hotell: Clarion Wisby
Nätter: 7
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum med havsutsikt

Jawen!

Medlem
Hotell: Clarion Grand Hotel Helsingborg
Status: Gold

Trevlig vistelse. Första gången på länge som status överhuvudtaget kom på tal. Blev erbjuden dryck och påtalades att en upgrade var gjord. Lite pysselbok till grabben därtill så överlag gott betyg till dem!!

valln

Medlem
Hotell: Clarion hotell Sense Luleå
Nätter: 3 (30 % sommarrabatt
Fick: Svit

Jag sa ingenting om min medlemsnivå och fick inte heller någon fråga. Fick ett nyckelkort och när jag öppnade upptäckte jag att det var en svit.

Jag tycker det är svårt att veta hur man ska göra med sin medlemsnivå, påpekar man det vid incheckningen kan en del bli lite sur och säger man ingenting kan en del glömma bort det...

Lättar är det på Clarion Umeå för där har dom nog bli instruerad att fråga om medlemskap, för att få folk till att bli medlemmar, då brukar jag svara till och med platinum och få min uppgradering.

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Västerås
Bokat: Compact dubbel

Receptionen sa inget om uppgradering, men jag vet att det inte var någon compact iaf. Har ju bott här några gånger och jag har alltid trott att dessa rum jag fick, var standardrum. Men ser nu på rumsbeskrivningen att det är superior rum jag fått. Så har jag lärt mig något nytt. :D

Hotell: Comfort Hotel Arlanda
Bokat: Standard 2 enkelsängar

Repan meddelade att vi blivit uppgraderade vid incheckning . Barnbarnet lite besviken när ha såg dubbelsängen men blev snart överlycklig när han såg sovloftet.

Attachments

• IMG_1329.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 74
  • IMG_1328.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 68

Trooper

Medlem
Hotell: Quality Hotel The Weaver
Nätter: 2
Bokat: Familjerum
Fick: Superiorrum

<><><><><><><>

Hotell: Quality Hotel View

I övrigt kanske det är dags för en egen tråd om gratisdryck på Strawberry likt den om polarklämman hos SAS. :) Nu har jag slutat att bry mig och tar alltid svängen förbi kylen själv oavsett. Men att man inte får en så pass enkel grej som detta att funka är lite dåligt.

Trooper

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Solna
Fick: Lägenhet med ett sovrum

Man hade lyckats överboka och fick frågan om jag kunde ta en lägenhet istället. Superiorrummen är mycket trevligare i mitt tycke men då jag blev sen hit och bara ska sova kvittade det.

mrestes

Medlem
Hotell: Comfort Norrköping
Bokat: Standard dubbelrum, bonusnatt
Fick: Standard dubbelrum

Ingenting sades om status vid check-in. Fanns lediga superior rum på morgonen när rumsnummer syntes i appen men inte vid incheckning runt 19.00. Norrköping har något slags stadsfest över helgen så det är kanske mycket folk. De sa iallafall att vi kunde ta en drink.

Skittrist rum och hotell generellt. Här är utsikten.
IMG_20240815_192334.jpg

jacoph

Medlem
Har ni någonsin lyckats bli uppgraderade på en gruppbokning? Eller fått andra förmåner? Ska iväg på konferens nu i veckan.

Toppen