Senaste nytt

Höstbokningar med SAS/Skyteam

JKS

Medlem
Hittar ingen aktuell tråd men har säkert redan varit uppe för diskussion. Hur hanterar man höstresor till Kanada (YUL) där byte till Delta från någon SAS-hubb känns som den mest rimliga/poänggivande resplanen? Vid sökning hos SAS får jag främst upp byte till Air Canada från EWR/BOS.

Hittar ingen aktuell tråd men har säkert redan varit uppe för diskussion. Hur hanterar man höstresor till Kanada (YUL) där byte till Delta från någon SAS-hubb känns som den mest rimliga/poänggivande resplanen? Vid sökning hos SAS får jag främst upp byte till Air Canada från EWR/BOS.

Antingen så bokar man med AC och är nöjd med det, eller så väntar du ett tag till alla nya codeshare och liknande är på plats - om du nu prompt vill åka SAS. Poängen du får från anslutningen i USA är ändå bara en pytteskvätt oavsett Skyteam eller *A.

Kan du tänka dig skippa SAS bokar du med Delta, Virgin eller AF/KLM om du vill ha Skyteam rakt igenom så får du anslutningarna som du vill ha dem.

Lär väl bli svårt mer lounge vid byte (EBG) om jag flyger vidare med AC…?
Ingen som vet om SAS har kommunicerat när de kommer ändra bokningar till 100% Skyteam?

Någon som vet om jag kan boka SAS idag och lägga till flyg med Delta senare och slå ihop biljetterna?

Det går redan nu att boka genomgående med SAS/Delta. Jag har en resa till Colorado Springs i höst (oktober). Bokad ARN-EWR-ATL-COS-ATL-CPH-ARN. Allt på samma biljett genomgående. SK flight nr på SAS flighterna och DL på Deltaflighterna.
Sökte fram routingen via ITA Matrix.

Bokade faktiskt via vår corporate travel byrå. Dock hade dom först svårt att hitta routingen så jag saxade farebasis mm från min sökning på ITA matrix. Då löste det sig. SAS har inte varit helt tydliga med uppdateringar på SAS sales info än....

• Gilla
Reactions: JKS
Toppen