Senaste nytt
Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonton

Medlem
Haha - Tack! :cool:

Idag börjar en ny del i mitt liv! Känns konstigt.

När vi ändå är igång så passar jag på att bjuda på en summering kring mina ungdomsbiljetter. Ni som känner mig, eller har läst min reserapport från i somras, vet ju att jag för protokoll över det mesta ;)

Antal SAS ungdomresor (Segment): 226 st (62% av alla mina flygningar någonsin)
Antal baspoäng intjänade på SAS ungdomsresor: 412 720 poäng
Snittkostnad per segment: 396 SEK

Var har jag rest på SAS ungdomsbiljetter?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min favoritupplevelse med SAS ungdomsbiljetter: I oktober 2014 så signade jag upp mig både här på BC och hos Eurobonus på samma dag. Det Eurobonusåret bestämde mig för att nå EBG på segment. Studerade i London och övertalade mina föräldrar om att jag ville åka hem relativt ofta. Rutten blev alltid LHR-CPH-LPI påväg hem till Linköping och en returbiljett kostade 1281 SEK. Denna resa hade 40min connection i Kastrup för att ta SAS enda flight till Linköping. Detta var ju en dröm för mig som student, och något jag snabbt (ut-)nyttjade. 13 (!) gånger i rad så blev vi sena ut från LHR, vilket resulterade i att jag missade min connection på Kastrup. Middagsvoucher, hotellrum, hotellfrukost, SJ-tåg och självfallet €250 bjöds det på. Som student hade jag det såklart stramt med pengar, men nu hittade jag ett system där jag tjänade pengar på att resa hem till mamma och pappa, samt drog in viktiga segment till mitt mål att nå EBG för första gången. Inte helt fel ;) "tyvärr" så ändrade SAS sedan sin schemaläggning och justerade så att det blev 1h40m connection på Kastrup. EBG blev jag med en dags marginal första året. Fortfarande ett gott minne jag lever på.
 

intuition

Medlem
Det är sällan jag är avundsjuk på andra resenärer - vi har alla våra egna små roliga specialare. Men det här med ungdomsbiljetter önskar jag att jag hade fått vara med på.
Allt jag minns om SAS ungdomsbiljetter är något system med inrikes stand-by biljetter för 450 kr per segment. Och då ska man sätta det i relation till att månadshyran i min ungdomslya var 524kr...

Med det sagt, grattis till Tonton som med råge gjort det! Ingen sorg över missade chanser där inte! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen