Senaste nytt

Gratis SAS Amex Premium eller Classic

Bimme

Ny medlem
Jag ogillar kreditkortsavgifter så jag har nyligen sagt upp mitt SAS Mastercard och funderar på ett Amex istället.
Just nu har Amex en kampanj om att skaffa SAS Amex Classic utan årsavgift om man tecknar detta innan 31/12, som jag tolkar det så är det tills vidare, alltså inte bara första året.

De har även erbjudande om SAS Amex premium, gratis första året.

Så frågan är om man kan skaffa SAS Amex premium gratis första året för att sedan byta ner sig till Classic och få det utan avgift, trots att man borde tecknat det i år.
Någon som vet?

Ett alternativ skulle kunna vara att skaffa båda första året, men det känns lite onödigt...

När jag ändå skriver kan jag passa på att fråga om någon har tips på bättre alternativ?
Jag har idag EBG vilket jag precis brukar klara av under kvalificeringsperioden, har haft funderingar på att skaffa Amex Elite om det skulle behövas, men det har hittills inte behövts.

Classic är värdelöst. Dålig kickback och vouchern man får vid 100 KSEK spend gäller bara för SAS inom Europa.

Skaffa Premium och håll dig till det, alternativt, se nedan.

Om du behöver poängen till EBG så kan du fixa Elite. Om du har 300 KSEK spend så får du in två vouchers från ett Elite, då blir årsavgiften på 4 KSEK en no-brainer om du väger in värdet från två vouchers + de 20K baspoäng du får varje år.

Toppen