Senaste nytt

Seoul till Tokyo, vilka flygplatser?

frli

Medlem
HND vs NRT: Jag tycker att fördelarna med HND överdrivs. Ja Narita ligger långt från Tokyo, men har ett bekvämt expresståg. Från Haneda är det lokaltåg som ofta kräver byten. De är ofta proppfulla och har man mycket bagage så är det inte smidigt. Så resan från NRT är dyrare och ca 30-40 minuter längre (beroende på var man ska) men mycket bekvämare.
Instämmer. Absolut en längre resa än HND men smidigt var det senast med expresståget. Har även åkt en bra buss till och från NRT vid tidigare tillfällen som stannar vid diverse olika hotell (exempelvis Cerulean) men det var ett tag sedan.
 
Som andra sagt, men från mitt perspektiv kan man jämföra GMP/HND vs ICN/NRT med BMA/ARN (förutsatt att det fanns bra kommunikationer till både BMA/ARN).

Såvida du inte behöver poängen, så kan det vara bra med GMP/HND, men det beror också på vart i Tokyo du ska vara. Om Norra/östra delen (t ex Asakusa), då kan ICN/NRT.

Så det jag tycker du behöver väga:
* Behöver du poäng?
* När flyger du/landar du? T ex är det dåliga tider på GMP-HND flygen som är tillgänglga, kanske det inte spelar någon roll att du sparar in lite transport-tid.
* ICN har inte fast track (tog mig senast 1h att komma igenom security, hade flyg strax innan 10.00)
 
Toppen