flygräddaren
Medlem
Frun var och hämtade sitt nya pass och när hon skulle hämta ut det så kom vi tänka på att barnens pass har kort giltighetstid. De går ut 2019-05-02 så jag bad frun att fråga vad gäller (har för mig att en del länder kräver 6 månaders giltighet). Svaret hon fick var att det är upp till varje flygbolag att bestämma vilken giltighetstid som är acceptabel.
Vi åker med Lufthansa med Barcelona v44 Sas till Dublin vecka 8 och sas gran canaria med dit 6 april och hemresa 20 april.
En snabb googling ger att speciella regler (hmm?) gäller för Irland och sen har jag för mig att Canaria öarna är nån typ av special jmf fastlandet.
Inte för att det är problem att skaffa nya pass men vore ju bra om man slapp innan v 44.
Någon som vet vad gäller?
mvh
Vi åker med Lufthansa med Barcelona v44 Sas till Dublin vecka 8 och sas gran canaria med dit 6 april och hemresa 20 april.
En snabb googling ger att speciella regler (hmm?) gäller för Irland och sen har jag för mig att Canaria öarna är nån typ av special jmf fastlandet.
Inte för att det är problem att skaffa nya pass men vore ju bra om man slapp innan v 44.
Någon som vet vad gäller?
mvh