Senaste nytt

Göteborg till Bahrain 24-28 maj

Maja

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Bahrain
  • När vill/behöver du resa ut? eftermiddag den 24/5
  • När vill/behöver du komma hem? lämna Bahrain så sent som möjligt, men måste landa i Göteborg den 28/5
  • Hur länge vill du vara borta? 4 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  • I vilken kabinklass? Ekonomi (om inte det är bättre/billigare med någon annan)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll (bara jag som har status så jag får vika mig)
  • Vad är din budget? (per person) BA finns för ca 3500kr, men tyvärr fel tider. Upp till 5000 kr/person är nog ett bra riktvärde
  • Vad är det viktigaste för dig? Snabbast möjliga restid.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Bakgrunden är att vi är fyra kollegor som ska åka och hälsa på en kollega som har flyttat till Bahrain då hennes man är pilot och har fått jobb där. Problemet som det verkar vara är att maxa en weekend då flygtiderna ställer till det från Göteborg.

Vill vi lämna Sverige på em/kvällen så dubblas flygpriserna och hamnar lätt runt 8500-9000kr/pers. :(

Någon som kan hitta någon kreativ lösning så vi 1) slipper ta ledigt från jobbet (vi jobbar alla som lärare så det är inte det lättaste att få ledigt) antingen den 24/5 alt. 29/5 så vore det toppen.

Önskeflygtiderna vore som sagt var utresa sen eftermiddag den 24/5 och sedan lämna Bahrin den 28/5 så att vi landar sent på kvällen den 28/5 på Landvetter igen. Det verkar dock inte vara tekniskt möjligt efter mina sökningar.

Är det bara att inse faktum att det är kört och att vi får korta ner vårt besök om vi ska fixa detta alt. börja undersöka om vi kan få ledig 1-2 dagar.

Tack på förhand!

P.S. Med rådande läge i Istanbul så vore det nog lämpligt att undvika mellanlandningar där då två i sällskapet är enormt flyggrädda. Det blir tillräckligt påfrestande denna resa som det är. :eek::oops: D.S.

Dom bolag som både flyger FRÅN Göteborg och TILL Bahrain är British och Turkish via sina respektive hubbar. Bästa alternativet, om ni absolut vill undvika transfer i Istanbull är därför British men med en övernattning på London Heathrow:
Google Flights

Billigaste alternativet är Pegasus från Köpenhamn via Istanbul SAW: Google Flights

Qatar har en sen kvällsflight från Köpenhamn, men då går priset upp: Google Flights

Dom bolag som både flyger FRÅN Göteborg och TILL Bahrain är British och Turkish via sina respektive hubbar. Bästa alternativet, om ni absolut vill undvika transfer i Istanbull är därför British men med en övernattning på London Heathrow:
Google Flights

Billigaste alternativet är Pegasus från Köpenhamn via Istanbul SAW: Google Flights

Qatar har en sen kvällsflight från Köpenhamn, men då går priset upp: Google Flights
Det var så illa som jag trodde med andra ord. Det är bara att inse att vi bor på fel plats när det gäller resor till Bahrain. ;)

Får bli BA utan övernattning isf, Google Flights

Tack för input!

Lite för kort bytestid på Heathrow (LHR) hemvägen där tycker jag
Det tycker jag i grund och botten också, särskilt med tanke på att vi pratar Heathrow. Det är dock exakt samma bytestid som i ditt eget exempel ovan, fast med övernattning på utresan.

Att ha GOT som bas är inte det bästa i detta läget och definitivt inte när det gäller flighter från Heathrow och hem igen. Väldigt snäv bytestid och missar man den så går nästa plan första 17:45. Hur man än vänder och vrider på det så finns det inga bra flighter. :(

Det tycker jag i grund och botten också, särskilt med tanke på att vi pratar Heathrow. Det är dock exakt samma bytestid som i ditt eget exempel ovan, fast med övernattning på utresan.

Att ha GOT som bas är inte det bästa i detta läget och definitivt inte när det gäller flighter från Heathrow och hem igen. Väldigt snäv bytestid och missar man den så går nästa plan första 17:45. Hur man än vänder och vrider på det så finns det inga bra flighter. :(
Jo, jag kom på det nu efteråt. Kolla om ni kan boka nästa flyg från London till Göteborg på söndagen ändå eller köra en multi till CPH

Jo, jag kom på det nu efteråt. Kolla om ni kan boka nästa flyg från London till Göteborg på söndagen ändå eller köra en multi till CPH
Går inte att boka via British airways hemsida iaf. Det är ju en genomgående biljett så då blir vi ju ombokade till nästa flight om vi missar den. MEN alltid riskabelt, I know!

Unna er Premium economy med Lufthansa för 8000 kr annars, nu när Fridolin har höjt lärarlönerna ;)

Google Flights
Ha, jag hade kunnat förstå tjusningen med det, men mina övriga lärarkollegor som 1) inte har något som helst intresse för att flyga/resa skulle aldrig gå med på att betala 4500 kr mer, 2) den där höjningen fick inte alla kollegor del av, 3) vi tjänade ju så fantastiskt bra från början! ;)

Tack för kreativt förslag dock, men jag har nog tyvärr inte mycket för att ens lägga fram den flighten i detta sällskap.

Ha, jag hade kunnat förstå tjusningen med det, men mina övriga lärarkollegor som 1) inte har något som helst intresse för att flyga/resa skulle aldrig gå med på att betala 4500 kr mer, 2) den där höjningen fick inte alla kollegor del av, 3) vi tjänade ju så fantastiskt bra från början! ;)

Tack för kreativt förslag dock, men jag har nog tyvärr inte mycket för att ens lägga fram den flighten i detta sällskap.
Förstår. Min poäng är dock att man oftast glömmer att kolla andra reseklasser än ekonomi

Toppen