Senaste nytt

Göteborg till Australien över jul och nyår

hagward

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Sydney, eventuellt in till Brisbane och hem från Sydney
  3. När vill/behöver du resa ut? 15:e december + 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 2–6:e januari
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 3 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 10.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra connections, gärna Star Alliance för att utnyttja SAS guld
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget planerat, men öppen för förslag.
Har hittat en bra tur med Google flights, Singapore via Stockholm, Moskva, Singapore, som jag inte lyckats boka, ringde SAS men de kunde endast boka genom Hong Kong, trots att jag gav dem flygnumren. Se länk. Boka flyg med förtroende | Google Flights

Du behöver ringa Singapore Airlines för att boka den resan, inte SAS. Den verkar inte gå att boka på SQs hemsida dock i billigaste ekonomi så något segment är fullbokat de datumen.

Via London blir det 380 och Singapores lounge på Heathrow är trevlig (fast 350 är inget dåligt alternativ)

Tack @Abbs Jag ringde, och de kunde endast hitta flyg via Köpenhamn i Y klass. Han antog att den nya flighten från Stockholm var full i ekonomi. Det lutar nu åt Etihad via Paris istället. Inte lika bra connections, inte Star Alliance, men ungefär samma pris som alternativet jag fick upp på Google flights.
@ACervin Tack, men endast Y via London också.

Toppen