Mike@GOT
Medlem
Jag ställer mitt hopp till eliten här på BC! Jag blev rätt trött när BA:s annonserade priser på deras sale som pågår fram till den 7 september bara fanns i några timmar. Då fanns biljetter för 2 700, nu 5 800. Har sökt en del med Matrix och hittat flygresor Air Berlin för 5 200, men vill gärna pressa ner till så lite som det går.
Tilläggsfråga: Hur länge tycker BC-medlemmarna att man kan vänta innan man bokar flygbiljetter för att vara säker på att få ett så lågt pris som möjligt, med utgångspunkt i destination och tid för resa? Det är ju åtta månader kvar och jag har svårt att tro att det inte skulle komma en till drive innan dess...
- Varifrån vill du börja din resa? Göteborg (GOT)
- Var är din destination? New York City (NYC)
- När vill/behöver du resa ut? Lördag den 23 april 2016
- När vill/behöver du komma hem? Söndag den 1 maj 2016
- Hur länge vill du vara borta? 7 nätter
- Hur många personer som skall resa? Två vuxna
- I vilken kabinklass? Economy (
)
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll, så länge det inte är ett lågprisbolag.
- Vad är din budget? (per person) Typ 5 000, men ju billigare desto bättre
- Vad är det viktigaste för dig? Bra ut-/hemresetider (1), pris (2), total flygtid (3)
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tilläggsfråga: Hur länge tycker BC-medlemmarna att man kan vänta innan man bokar flygbiljetter för att vara säker på att få ett så lågt pris som möjligt, med utgångspunkt i destination och tid för resa? Det är ju åtta månader kvar och jag har svårt att tro att det inte skulle komma en till drive innan dess...