Senaste nytt

Göteborg/Köpenhamn - Phuket

Hej!
Har hittat via momondo Turkish airlines T/R via Istanbul för 12900 SEK till Bangkok.
Flyger dock med småbarn så vill gärna undvika för många mellanlandningar / byten. Helst max 1
Vad finns där för alternativ? Har 100.000 poäng och en 2-4-1 voucher om det kan hjälpa

1. Varifrån vill du börja din resa? Sydsverige/Göteborg/Köpenhamn
  2. Var är din destination? Phuket
  3. När vill/behöver du resa ut? 2017-01-13 +-1 vecka
  4. När vill/behöver du komma hem? 2017-01-27 +- 1 vecka
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor ca
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (5+1 år)
  7. I vilken kabinklass? Economy/Economy premium, evt business om där är något prisvärt
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna star alliance men inget krav
  9. Vad är din budget? Economy - under 15.000 totalt, Business under 30.000 totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Få mellanlandningar/byten
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Business class biljett för totalt 30.000 SEK för 4 personer får du nog glömma, om det inte kommer någon misstake fare eller fuel dump fare från Qatar Airways.

Om du vill ha max ett byte för resa mellan Köpenhamn-Phuket, följande flygbolag eller flygbolagskombination har direktflyg eller endast ett byte.

THAI (direkt på ditvägen eller via Bangkok)
Aeroflot (via Moskva)
Finnair (via Helsingfors)
SWISS/Edelweiss (via Zürich)
Qatar Airways (via Doha)
Emirates (via Dubai)
Singapore Airlines/Silk Air (via Singapore)
SAS/THAI (via Stockholm, Frankfurt)
SAS/Air China (via Beijing)
SAS/Shanghai Airlines (via Shanghai)
Ryanair/Eurowings (via Köln)

Dock jag har inte kollat om anslutningstiden är bra eller inte.

När Doktorn går bet och kvacksalvaren E.K vet!!

Jag har ett semi business alternativ på dina datum från Köpenhamn med Egypt Air som tillhör Star Alliance till Bangkok för 26.074;- Sek
Observera att den korta flygningen mellan Köpenhamn och Kairo är i ekonomi medans den långa är i business.

Ett tips om ni väljer detta så Duty Free shoppa i Cairo eftersom Egyptiska pundet rasade med nästan 50% för ett par veckor sen!!

Skärmbild (7).png

Varit sugen på att testa rutteb länge och nu verkar ju priserna sanslösa!!!!

Jag har ett semi business alternativ på dina datum från Köpenhamn med Egypt Air som tillhör Star Alliance till Bangkok för 26.074;- Sek
Observera att den korta flygningen mellan Köpenhamn och Kairo är i ekonomi medans den långa är i business.

Ett tips om ni väljer detta så Duty Free shoppa i Cairo eftersom Egyptiska pundet rasade med nästan 50% för ett par veckor sen!!

Visa bifogad bild 58459

Visa bifogad bild 58459

Hej!
Ser kanon ut, men Egypt air - är det något bra att flyga med? Ingen beer och ingen bra mat verkar det som

Business class biljett för totalt 30.000 SEK för 4 personer får du nog glömma, om det inte kommer någon misstake fare eller fuel dump fare från Qatar Airways.

Om du vill ha max ett byte för resa mellan Köpenhamn-Phuket, följande flygbolag eller flygbolagskombination har direktflyg eller endast ett byte.

THAI (direkt på ditvägen eller via Bangkok)
Aeroflot (via Moskva)
Finnair (via Helsingfors)
SWISS/Edelweiss (via Zürich)
Qatar Airways (via Doha)
Emirates (via Dubai)
Singapore Airlines/Silk Air (via Singapore)
SAS/THAI (via Stockholm, Frankfurt)
SAS/Air China (via Beijing)
SAS/Shanghai Airlines (via Shanghai)
Ryanair/Eurowings (via Köln)

Dock jag har inte kollat om anslutningstiden är bra eller inte.
Hej
En dum fråga
Hur gör man när man skall kolla dessa kombinationer lättast?? Går man in på respektive flygbolag, eller man gör sökning via expedia eller liknande?

Just denna biljett som är ekonomi mellan Köpenhamn och Kairo och sedan business måste du boka via Expedia.
Det går inte att köpa blandade klasser via egyptair.com.

Fyra år i rad åkte jag med Egypt Air från Budapest med allt från 8.000:- till 12.000:- i boknings klasser som C, D och J

Man får ta med sig sin egna dryck om man vill ha lite starkare. I Duty Freen på Cairos flygplats finns det en öl kyl vid kassan.
Jag köpte ett gäng till Loungen och sen köpte jag några till innan planet avgick.
Betalar man med kort vill jag minnas att minimum köpesumman var 10 USD.

Jag måste säga att maten var rätt okej. Det hände en gång att biffen jag valde var seg som gummisula.

20130202227.jpg

20130202230.jpg

Hej! Har blivit lite ändrade planer.
Blir ingen ledighet i Januari utan kan ta ledig från 13 Februari och framåt.
Vi funderar nu på att åka drygt 2 veckor till Miami istället med direktflyg från Köpenhamn. Har en st 2-4-1 voucher och 100.000 poäng så frågan är om jag kan boka in hela familjen där jag betalar biljetter för ungarna i business klass. Hade varit riktigt trevligt speciellt med tanke på att vi har en 1 åring som skall sitta i knäet, då är det trevligt med lite extra utrymme

Toppen