Senaste nytt

Gåva för dem som bjudit in till Platinum under 2024

Fick precis mejl från Amex där året sammanfattades med tack för att man är kund samt lite planer för uttökandet av Dining by Amex förmånen till nästa år.

Men roligast av allt var ju givetvis denna del. Utlovas ”gåva” som levereras under februari för dig som bjudit in till platinum under 2024.

Jag har bjudit in 3 personer. Får jag 3 gåvor då?

Låt oss spekulera

Attachments

• IMG_5340.jpeg
    IMG_5340.jpeg
    496,8 KB · Visningar: 564
Fick precis mejl från Amex där året sammanfattades med tack för att man är kund samt lite planer för uttökandet av Dining by Amex förmånen till nästa år.

Men roligast av allt var ju givetvis denna del. Utlovas ”gåva” som levereras under februari för dig som bjudit in till platinum under 2024.

Jag har bjudit in 3 personer. Får jag 3 gåvor då?

Låt oss spekulera
Jag tyckte att utökandet av Dining By AMEX var lite för lite för att skryta om. Ett par ställe i Åre, och möjlighet till Brunch och Frukost (som är billigare än en middag). Annars ungefär det samma för Stockholm och exakt samma bottennapp för Uppsala.

Jag tyckte att utökandet av Dining By AMEX var lite för lite för att skryta om. Ett par ställe i Åre, och möjlighet till Brunch och Frukost (som är billigare än en middag). Annars ungefär det samma för Stockholm och exakt samma bottennapp för Uppsala.

Det blir pinsamt tydligt att de som sitter och arbetar med de här förmånerna är alla några bros som bor i Stockholm som semestrar i Åre ibland och så har de en stackare som pendlar från Uppsala.

I andra länder har AMEX Platinum hotel/flyg/hyrbils -krediter, den "gamla" restaurangkrediten (som funkade över hela världen - UTAN tidsperiod).
Bonusar för de som gillar resa.

Nu är det som ett klippkort för restaurangbesök. På utvalda dagar, utvalda tider, ibland utvald meny..
AMEX Platinum SE motsvarar inte den "lifestyle" de försöker sälja.

Helt enig.
Points Plus är för mig enda anledningen till att jag har kvar kortet :)
I andra länder har AMEX Platinum hotel/flyg/hyrbils -krediter, den "gamla" restaurangkrediten (som funkade över hela världen - UTAN tidsperiod).
Bonusar för de som gillar resa.

Nu är det som ett klippkort för restaurangbesök. På utvalda dagar, utvalda tider, ibland utvald meny..
AMEX Platinum SE motsvarar inte den "lifestyle" de försöker sälja.

Helt enig.
Points Plus är för mig enda anledningen till att jag har kvar kortet :)
Helt enig. Dessutom så inget nästan inga rätter i dining by amex så tycker det middagarna är så skämmiga. Vågar endast ta med ölkompisar på dom nu för tiden. Tycker faktiskt kortet hade varit bättre om man slapp stressen med att hitta en restaurang och tid. I november sket jag helt i den. Trodde reseförsäkringen var bra men den täcker knappt en extra hotellnatt nu.

Toppen