Senaste nytt

Går inte att värva till gratiskort hos Amex längre?

Johans00

Medlem
Skulle bjuda in en kompis till SAS Classic men han kunde bara välja på Gold, Plat, Elite och Premium med mina länkar (SAS Premium och Elite).

Någon annan som upptäckt samma sak? Hur funkar det för er med Green eller Classic om ni försöker värva?

Skulle bjuda in en kompis till SAS Classic men han kunde bara välja på Gold, Plat, Elite och Premium med mina länkar (SAS Premium och Elite).

Någon annan som upptäckt samma sak? Hur funkar det för er med Green eller Classic om ni försöker värva?
Samma problem med min länk. Har däremot sätt länkar som har gratiskorten som alternativ. Har dock inte orkat kika vidare på detta.

”Går inte att värva till gratiskort hos Amex längre?”

Som med allt annat som är för bra för att vara sant och som överuttnyttjas - kommer det att försvinna. Amex har väl tröttnat på att bli utnyttjade av alla som signar upp sig gratis, kompisen får värvningspoäng varpå kortet avslutas. Det är bara bra om sådant försvinner, det lockar bara till sig helt fel klientel. Bättre då att gynna riktiga och trogna kunder.

Last edited:
Fast samtidigt, när man värvar en Svensson till Amex så är de flesta väldigt tveksamma. Alla "vet" att korten är dyra och inte funkar överallt.
Därför har det varit toppen att kunna värva till ett kort utan avgift just för att få att testa riskfritt.

Toppen