Senaste nytt

Går det att köpa schysst öl på Bryssels flygplats?

Hachans

Medlem
Ska imorgon ta mig hemåt från Bryssels flygplats och har man varit i Belgien ska man naturligtvis ha med sig bra öl hem. Optimalt så hade man ju hunnit in i någon affär i stan men det gör jag inte,

Så därför undrar jag om det finns ett schysst utbud någonstans på BRU där jag kan hinna in innan hemfärd?

Definiera "schysst", det finns massor av "rolig" öl att köpa i alla taxfree butiker, ofta så kan man köpa ett 3-pack och få med ett glas eller liknande.
Mycket av ölen är dock sånt man kan köpa på systemet också, men de kan ju vara bra i alla fall, beror lite på vad man gillar.

Definiera "schysst", det finns massor av "rolig" öl att köpa i alla taxfree butiker, ofta så kan man köpa ett 3-pack och få med ett glas eller liknande.
Mycket av ölen är dock sånt man kan köpa på systemet också, men de kan ju vara bra i alla fall, beror lite på vad man gillar.

Ja, tänkte mest om det kanske fanns någon butik som hade extra bra utbud eller så. Är väl framförallt mest på jakt efter trevligare belgare och trappister tror jag.

Det finns som sagt en del men utbudet är de vanligaste sorterna.
Ibland finns det som Palmen säger ett antal i en pack och ett matchande glas.
Har köpt en bunt sådana då det är praktikt att ha glas och öl i handbagaget istället för incheckat.
Ibland har de även lite ovanligare, köpte tex några Orval och ett glas sist.
Innan dess köpte jag några set med Kwak, klart roligare med rätt glas.

Det finns som sagt en del men utbudet är de vanligaste sorterna.
Ibland finns det som Palmen säger ett antal i en pack och ett matchande glas.
Har köpt en bunt sådana då det är praktikt att ha glas och öl i handbagaget istället för incheckat.
Ibland har de även lite ovanligare, köpte tex några Orval och ett glas sist.
Innan dess köpte jag några set med Kwak, klart roligare med rätt glas.

Tack! Just ja, Kwak! Helt klart roligare med rätt glas ja!

Tack!

Toppen