Senaste nytt

Går det att köpa loungetillgång på Arlanda Terminal 5?

Hej! Jag undrar om någon vet om det går att köpa tillgång till lounge på Terminal 5 Arlanda om man som jag ska åka med Norwegian och inte har vare sig status eller Platinumkort?

Har frågat Swedavia men dom vet tydligen inte! Har även försökt hittat svaret i forumet!

nikko

Hej! Jag undrar om någon vet om det går att köpa tillgång till lounge på Terminal 5 Arlanda om man som jag ska åka med Norwegian och inte har vare sig status eller Platinumkort?

Har frågat Swedavia men dom vet tydligen inte! Har även försökt hittat svaret i forumet!

nikko
Just nu är det dåligt med tredjepartslounger på Arlanda. Det är Pearl Lounge vid C-gaterna (gamla Terminal 4) som skulle gå i så fall. Tänk på att det är en bit att gå tillbaka till de andra pirarna.

Har du något kreditkort med SEB kan du få reducerad avgift på inträdet.
https://seb.se/privat/betalningar-k...oppla-av-i-menzies-lounger-i-vantan-pa-flyget

Med det sagt är Pearl C-gates på Arlanda inte något speciellt, jag kan tycka det är lite trevligt att se på utsikten mot planen där om man nu ändå flyger från den piren. Kanske är det trevligare att köpa in sig i någon lounge på flygplatsen du sedan flyger hem från.

Har du något platinumkort från Nordea, handelsbanken m.m. så ska du komma in i nya business lounge vid F-piren. Såg en skylt med något om att dessa kort ger inträde när jag var där sist.

Toppen