BAS
Medlem
Min dotter ska med kort varsel flytta till Williston, North Dakota för att spela basket och studera och vi letar nu efter flyg. Förutsättnigar:
- Studentvisum: intervju bokad, men osäkert med när vi har visum klart. Så viss flexibilitet för ombokning är bra
- EuroBonus silver (1 gratis väska)
- 2 incheckade väskor önskas
- Nedan alternativ runt 10.000 kr
Tyvärr kan man inte boka från SAS hela vägen...
Alternativ 1:
Detta går att boka via Delta. Med Delta Main ingår ett bagage, men med EB silver ska väl även en andra väska ingå på SkyTeam? Får man det automatiskt om man anger sitt EuroBonus vid bokning på Deltas hemsida? Ombokning verkar gå på 200 Euro.
Alternativ 2:
Hösten avslutas med cup i Arizona. Funderar då på följande bokning för att komma hem över jullovet:
ARN-ORD med SAS tur och retur, med returen runt jul.
ORD-XWA (Williston), enkel biljett med Delta eller United i First (inte så dyrt o bagage + ombokning ingår). Räknar med en hotellnatt på ORD.
PHX-ORD United/Delta runt jul. Sen returdelen med SAS till ARN.
Om jag väljer alternativ 2, är det bättre att vända sig till resebyrå för att få allt på samma bokning? Vilken resebyrå skulle ni rekommendera i så fall?
Annat alternativ?
- Studentvisum: intervju bokad, men osäkert med när vi har visum klart. Så viss flexibilitet för ombokning är bra
- EuroBonus silver (1 gratis väska)
- 2 incheckade väskor önskas
- Nedan alternativ runt 10.000 kr
Tyvärr kan man inte boka från SAS hela vägen...
Alternativ 1:
Detta går att boka via Delta. Med Delta Main ingår ett bagage, men med EB silver ska väl även en andra väska ingå på SkyTeam? Får man det automatiskt om man anger sitt EuroBonus vid bokning på Deltas hemsida? Ombokning verkar gå på 200 Euro.
Alternativ 2:
Hösten avslutas med cup i Arizona. Funderar då på följande bokning för att komma hem över jullovet:
ARN-ORD med SAS tur och retur, med returen runt jul.
ORD-XWA (Williston), enkel biljett med Delta eller United i First (inte så dyrt o bagage + ombokning ingår). Räknar med en hotellnatt på ORD.
PHX-ORD United/Delta runt jul. Sen returdelen med SAS till ARN.
Om jag väljer alternativ 2, är det bättre att vända sig till resebyrå för att få allt på samma bokning? Vilken resebyrå skulle ni rekommendera i så fall?
Annat alternativ?