Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Hej, jag har försökt att leta efter svar på om hur kan koppla ihop olika bonus resor men har inte riktigt hittat.

Jag vill åka till Seoul i business, jag har 2in1 och måste använda den innan slutet av året. Problemet är att det inte finns några bra val direkt från ARN och jag måste försöka kombinera flera flighter.

Jag har hittat dessa flighter:
ARN - FRA (30 000)
VIE - FRA - SEL (99 000)

Går det att prata med kundtjänst och fråga om man kan sätta ihop dessa flighter till ARN - FRA - SEL eller måste jag hitta en flight till VIE från ARN?
Högst troligt att det inte går även om du ringer in och frågar. LH verkar vilja styra allt via VIE så du bör leta efter flyg som matchar till VIE och be dom koppla det till resterande ben du hittat.

eddo

Medlem
Högst troligt att det inte går även om du ringer in och frågar. LH verkar vilja styra allt via VIE så du bör leta efter flyg som matchar till VIE och be dom koppla det till resterande ben du hittat.
Min erfarenhet är dock att det ofta går att be agenten lägga till VIE-FRA-XXX för att sedan plocka bort VIE-FRA och istället boka ARN-FRA. När det inte gått direkt har det gått att boka via VIE först och vid senare tillfälle omboka. Dock inte gjort det jättemånga gånger så det är möjligt att jag haft tur.

JPE

Medlem
Min erfarenhet är dock att det ofta går att be agenten lägga till VIE-FRA-XXX för att sedan plocka bort VIE-FRA och istället boka ARN-FRA. När det inte gått direkt har det gått att boka via VIE först och vid senare tillfälle omboka. Dock inte gjort det jättemånga gånger så det är möjligt att jag haft tur.
Har gått för mig med, de flesta gånger jag försökt.

Trafalgar

Medlem
Jag har försökt hitta svar i forum på min fråga men inte lyckats.

Har en bonusresa bokad SIN-LHR med Singapore Airlines i Business. Från LHR till ARN via MUC fanns bara ekonomi när jag bokade men nu finns business.

Tror ni att det är ok att försöka boka om LHR-ARN till business utan att riskera att ”förlora” SIN-LHR? Har för mig att jag läst något om risken med detta för ett tag sedan.

henke12

Medlem
Jag har försökt hitta svar i forum på min fråga men inte lyckats.

Har en bonusresa bokad SIN-LHR med Singapore Airlines i Business. Från LHR till ARN via MUC fanns bara ekonomi när jag bokade men nu finns business.

Tror ni att det är ok att försöka boka om LHR-ARN till business utan att riskera att ”förlora” SIN-LHR? Har för mig att jag läst något om risken med detta för ett tag sedan.

Går inte. SAS rör inte bokningar med SQ nu.
Det enda de kan tänka sig göra är att boka av

Taggen

Medlem
Går inte. SAS rör inte bokningar med SQ nu.
Det enda de kan tänka sig göra är att boka av
Va? Jag har gjort flera större ändringar på en resa som inkluderar SQ och det har aldrig varit något problem. Ändrade så sent som för en månad sen. Har ändrat anslutningsflyg etc. Vad har du fått detta ifrån?

henke12

Medlem
Va? Jag har gjort flera större ändringar på en resa som inkluderar SQ och det har aldrig varit något problem. Ändrade så sent som för en månad sen. Har ändrat anslutningsflyg etc. Vad har du fått detta ifrån?
Hade en bokning med en tidtabellsändring som innehöll SQ.
Körde iofs bara en huaca men bägge agenterna sa att de inte kunde boka om!

YMMV antar jag ‍:rolleyes:

Married segments troligen. Samma med resor med LH som måste gå via VIE och sen vidare från MUC eller FRA. Vissa har efter bokning lyckats boka bort benet via VIE men inget som alltid går att göra.
Ju närmare resan ju större chans att du kan koppla av VIE, ringde in i fredags och kopplade av VIE på en flight nästa vecka. Lufthansa brukar gilla att låsa om du bokar flera månader ut men släpper sedan på detta när det närmar sig.

Man tycker ju att Lufthansa borde se att extremt många SAS resor bokas via VIE som sedan bokas om när det närmar sig och inse att det kanske är onödigt, men det är väl för mycket begärt.

Toppen