About

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. Filip

    Filip Medlem

    Märkligt, jag hade exakt samma upplevelse. Ändring en dag framåt med TK till DPS. Ringer in och får en helt ointresserad person. Jag säger som det är, att hen inte vill hjälpa mig. Ringer igen och vips är. Första benet från Skandinavien ändrat.

    Ser för din dem att det finns men med rätt långa väntetider. Men som sagt ring igen.
     
    erc gillar detta.
  2. ZZZebra

    ZZZebra Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat tre SAS longhaul sedan i torsdags när SAS släppte award-biletter för april-maj 2023, antar att jag haft tur då.
     
  3. Minibiff

    Minibiff Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har rest med poäng till Las Vegas? Tycker aldrig att jag får upp några poängflyg när jag kollar.
     
  4. FilipJ

    FilipJ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det skall gå i teorin. Hur som helst svårt att hitta awards inom USA, särskilt i business.
     
  5. Postade nedanstående i en annan tråd, är det rimligt att argumentera för att inte behöva betala telefonavgiften på 2 * 450 kr för att det inte går att att boka resan med två olika personers poäng/voucher via hemsidan?

    ”Sidan/SAS är lite fula av sig tycker jag rörande en sak jag upptäckte idag

    Söker jag en resa för 2 personer på sträckan ARN - X - X får jag upp resrutt via de städer/bolag vi vill åka med i C.

    Söker jag samma resa för 1 person så dyker inte det alternativet upp utan istället ARN - CPH - X - X där samtliga sträckor förutom sista flygs av SAS.

    Mao så verkar de dölja resan med det andra Star Alliancebolaget om de själva har en plats i C i SAS vilket de tydligen hellre vill att poängen ska användas till”
     
  6. Climber

    Climber Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade om en resa i torsdags (23/6). Agenten gjorde ändringen och sa att hon skickade ärendet till "Eurobonusavdelningen" för vidare hantering. Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse på mail och ändringen syns inte på webben. Har aldrig varit med om att detta tagit så lång tid förut. Bör jag vara orolig?
     
  7. LSH

    LSH Medlem

    Ort:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Ändringen brukar synas direkt med en varning om att biljetten inte är utställd. När eurobonusavdelningen gjort sitt blir ändringen permanent. Jag har haft massor av strul med ändringar som "rullas" tillbaka pga av felaktig hantering av sas eller att de har varit så sena att utställa biljetten att flygande bolag att avbokat. Tillkom extra skatter och har dessa dragits från ditt kort?
     
    Mr Basic och Climber gillar detta.
  8. Climber

    Climber Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Ingen extra skatt etc. verkar vara dragen. Sitter i telefonkö nu för att kolla upp det.
     
  9. Mathias Olsson

    Mathias Olsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har haft ett par stycken. Dock är det, precis som FilipJ sa, svårt att få till flyg inom USA, både i Business och Eco. Det jag har gjort några gånger är att jag tar ett flyg från Europa och flyger direkt till Los Angeles eller San Francisco. Sen har jag tagit inrikesflyg därifrån till Vegas. Det går mängder med flyg och man kommer ofta undan väldigt billigt.
     
  10. LSH

    LSH Medlem

    Ort:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur gick det? Hur lång var kötiden?
     

Dela sidan