Senaste nytt

Frågor om Amsterdam Schiphol

Fixter

Medlem
Hej, imorn blir första resan från schipol, när är tidigast jag kan lämna av bagaget,reser med sas i plus 14:55 mot Arlanda .

Om jag väljer att inte checka in väskan, den går in som handbagage, kan jag passera security typ 12?
 

HCW

Medlem
Inte testat men bör vars grönt. Hade dock för egen del undvikit så lång tid på Schiphol. Undvik loungen för den är dödstrist.

6 eller 7 mars öppnar Star Alliance sin lounge på flygplatsen.
 

Fixter

Medlem
Inte testat men bör vars grönt. Hade dock för egen del undvikit så lång tid på Schiphol. Undvik loungen för den är dödstrist.

6 eller 7 mars öppnar Star Alliance sin lounge på flygplatsen.
Första gången som sagt så hittar inge så bra och tänkte köpa presenter till barnen så 3h känns ok
 
Någon som upplevt security i Schipol senaste? Flyger business från Schipol om en dryg vecka och undrar om fasttrack har någon funktion så man kan beräkna ungefärlig kötid? Flyger på morgonen så vill helst undvika vara där hela natten även om jag måste checka in bagage…
 

airac

Medlem
Frun åkte i måndags. Kö-eländet är tillbaka i allmänhet och även nått nyheterna igen. Priority kön fortsätter dock leverera, hon var ganska snabbt igenom. Star alliance lounge var tillfälligt stängt just den dagen, i allmänhet ska den vara öppen igen. Hennes morsa som åkte åt annat håll statuslös, kom igenom ganska snabbt vid 7.30 tiden men därefter byggdes kön på ordentligt. Schiphols webbsidan visade väntetid över 90min för vanliga kön.
 
Frun åkte i måndags. Kö-eländet är tillbaka i allmänhet och även nått nyheterna igen. Priority kön fortsätter dock leverera, hon var ganska snabbt igenom. Star alliance lounge var tillfälligt stängt just den dagen, i allmänhet ska den vara öppen igen. Hennes morsa som åkte åt annat håll statuslös, kom igenom ganska snabbt vid 7.30 tiden men därefter byggdes kön på ordentligt. Schiphols webbsidan visade väntetid över 90min för vanliga kön.

tusen tack, får man fråga vad ganska snabbt var i priority? Kan man räkna med Max en kvart där och avsett när egentligen tror du?
 
Toppen