Senaste nytt

Frågetråd: Var är det bäst/billigast/smartast att köpa...

Jag ska snart ut och resa en sväng och eftersom jag är en långt ifrån lika rutinerad flygare som många andra här, tänkte jag be om er hjälp.

Jag tänkte passa på att köpa med mig några saker hem till familjen. Bl.a parfym och PS4 VR (ja ok, jag kanske också provar det "någon gång").
Då är frågan... Var är det smartast, att handla dessa saker?
Priset är såklart den största faktorn, men annat kan ju också spela in. Sånt som jag inte tänker på.

Jag passerar:
Danmark (CPH)
Tyskland (MUC och en kortis in till stan)
Seoul (ICN)
USA (LAX samt kringfarande i California och Nevada)
Japan (NRT, HND och ev någon timme på stan)
Thailand (BKK och ev någon timme på stan)
Frankrike (CDG)

Min första tanke var att köpa parfymen på CPH och VR:et i USA. Borde jag av någon anledning göra på annat sätt?

Känn er för övrigt fria att låna tråden till egna liknande förfrågningar.

PS4 vet jag vad det är och VR gissar jag är Virtual Realityglasögon eller liknande tillbehör. Sådana specialdelar kan vara svåra att finna på flygplatserna. Sortimentet är ju ofta en smula begränsat.

Jag hade också funderat i banor som, är det här ett tillbehör dom kräver ström? I då fall, vilken sorts stickkontakt medföljer, kan den bytas och klarar den vårt hertztal i eluttaget? Är det batterier som laddas, i så fall samma sak. Hur då, vilken stickkontakt medföljer?

PS4 vet jag vad det är och VR gissar jag är Virtual Realityglasögon eller liknande tillbehör. Sådana specialdelar kan vara svåra att finna på flygplatserna. Sortimentet är ju ofta en smula begränsat.

Jag hade också funderat i banor som, är det här ett tillbehör dom kräver ström? I då fall, vilken sorts stickkontakt medföljer, kan den bytas och klarar den vårt hertztal i eluttaget? Är det batterier som laddas, i så fall samma sak. Hur då, vilken stickkontakt medföljer?

Bra synpunkter. Tack!

Parfym brukar jag beställa online till adress i USA. Har inte hittat billigare än så. Ingen moms (salestax) då om säljstället saknar fysiskt försäljningsställe eller annan representation i delstaten dit det skickas om jag förstått det rätt. Någon moms har jag i vart fall inte betalat. Borde vara likadant med övriga varor också.

Parfym brukar jag beställa online till adress i USA. Har inte hittat billigare än så. Ingen moms (salestax) då om säljstället saknar fysiskt försäljningsställe eller annan representation i delstaten dit det skickas om jag förstått det rätt. Någon moms har jag i vart fall inte betalat. Borde vara likadant med övriga varor också.

Smart!! Så brukar jag göra med elektronik, men tanken har faktiskt aldrig slagit mig att göra likadant med annat.
Har du något tips på amerikansk parfymaffär på nätet?

Kan confimera på att det är så med andra varor också, beställde en Mac Book Pro från B&H Photo i New Jersey skeppad till Arizona och fick då maskinen utan sales tax, B&H Photo finns bara i New York och New Jersey.

Är på resa i Japan (Tokyo) och undrar om det är något som man inte ska missa här?

Apple har jag räknat ut att det är billigt jämfört med hemma. Hur är det med designer varor osv?

Sitter med mobilen och hittar inte tråd där det diskuterats Japan tidigare.

Toppen