Senaste nytt

Fråga: Berlin - Abu Dhabi för 5 pers i Oktober 2014

jsm

Medlem
Hej alla,

Brukar resa mest ensam och med *A men nu ska hela familjen ut och fara. Dessutom ser de flesta OK rutter ut att vara med Oneworld carriers så känner att lite tips skulle vara ovärderligt:

Varifrån vill du börja din resa? TXL (ytterligare 4 personer flyger från ARN, men det är inte de som frågan handlar om primärt)

Var är din destination? Abu Dhabi (AUH) eller möjligtvis Doha (DOH). Vill åt värme under höstlovet

När vill/behöver du resa ut? Fredag Oktober 17 eller Lördag Oktober 18

När vill/behöver du komma hem? 5 eller 6 nätter borta, men vill komma hem senast morgonen Söndag 25e oktober

Hur länge vill du vara borta? 5-6 nätter

Hur många personer som skall resa? 5 personer: 2 vuxna, 3 barn (9,7,3 år)

I vilken kabinklass? Så billigt som möjligt... så antar att det är Economy om det inte finns en kampanj

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll

Vad är din budget? Totalt 32 000 kr (ca 7000 per vuxen)

Vad är det viktigaste för dig? Försöka undvika att vara på flygplatsen mitt i natten (inte kritiskt, men viktigt). Max 10 timmars resväg (dvs ett byte)

Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har kollat lite i all enkelhet och det bästa alternativet verkar vara Qatar med byte i Doha för ca 25000 SEK. Nackdelarna är i princip obefintliga Airberlin-poäng (ca 2000 poäng om jag räknar rätt). Funderade på att sätta upp ett Privilege Club-membership och statusmatcha upp det, men hittar inga statusmatch. Dock har de familjeintäning så kan vara bra alternativ och jag hittar en match.

Alternativ är att matcha Gold på Air Berlin med mitt EBG men känns som jag gör det ganska ineffketivt för mig (har 4 månader på sig att dra in 17000 poäng, och om resan bara bidrar med ca 2000 poäng vet jag inte om jag klarar av att dra ihop resten)

EDIT: Kollade ITA Matrix och verkar som om Royal Jordanian kan flyga dit för ca 20000 SEK, men med ruskigt tajta connections (45 resp 35 minuter). Känns för tajt med 3 barn...

Last edited:
Toppen