Senaste nytt

Flying Blue Promo Awards: Oktober-November 2015

Usla erbjudanden som vanligt sista året. I princip inga erbjudanden i business, förutom några destinationer i Kina.
De tar ganska höga bränsletillägg för resa till Asien.
T ex summa av skatter&bränsletillägg för dealen från Warszawa är ca 5.400 SEK av totalpriset ca 9.600 SEK i Business class.
[Business class] Warszawa-Chengdu/Wuhan/Xiamen T/R, Air France/KLM, 9.600 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Reser man från Norden är det fortfarande en bra deal med Promo@Awards för Air France/KLM Business class till Kina kostar över 23.000 SEK exkl. skatter men annars skulle man kunna ta sig till Warszawa och utnyttja dealen.

Skulle vilja avsluta vårt begränsade SkyTeam-sparande och bränna våra FB-poäng (jag ca 30 000, min flickvän ca 20 000) i vinter, det är väl dessa promo awards man ska satsa på sett till prisvärdhet om jag inte missat något?

Funderar lite på de här nord/västafrikanska destinationerna som ofta verkar relativt prisvärda rent poängmässigt, i denna kampanj Cotonou och Lomé, någon som varit där och kan rekommendera/avråda från att ta en semestervecka där? Blir väl inte aktuellt förrän kampanjen om tre veckor men då vill jag vara förberedd och kunna slå till :)

Skulle vilja avsluta vårt begränsade SkyTeam-sparande och bränna våra FB-poäng (jag ca 30 000, min flickvän ca 20 000) i vinter, det är väl dessa promo awards man ska satsa på sett till prisvärdhet om jag inte missat något?

Funderar lite på de här nord/västafrikanska destinationerna som ofta verkar relativt prisvärda rent poängmässigt, i denna kampanj Cotonou och Lomé, någon som varit där och kan rekommendera/avråda från att ta en semestervecka där? Blir väl inte aktuellt förrän kampanjen om tre veckor men då vill jag vara förberedd och kunna slå till :)
Sitter i exakt samma sits. Skulle man finna enkel till tex Mellanöstern så tar jag nog det och kombinerar med Swiss eller Lufthansa F hem. :)

Toppen