Senaste nytt

Flygbussarna ökar sina priser i hela Sverige (fr.o.m. 1/9 2020)

Tonton

Medlem
Flygbussarna ökar sina priser i Sverige från och med 1 September 2020

Exempel på nya priser (enkelresa):

Stockholm C <-> Arlanda = 99kr blir 119kr (20%)
Bromma <-> Arlanda = 119kr blir 129kr (8,4%)
Liljeholmen <-> Arlanda = 119 blir 129kr (8,4%)
Malmö C <-> Malmö Flygplats = 119kr blir 129kr (8,4%)
Göteborg C <-> Landvetter = 99kr blir 119kr (20%)
Stockholm C <-> Skavsta = 159kr blir 199kr (25%)
Linköping C <-> Skavsta = 159kr blir 199kr (25%)


Källa: Flygbuss priser - Flygbussarna
 
Last edited:

mha321

Medlem
Flygbussarna ökar sina priser i Sverige från och med 1 September 2020

Exempel på nya priser (enkelresa):

Stockholm C <-> Arlanda = 99kr blir 119kr (20%)
Bromma <-> Arlanda = 119kr blir 129kr (8,4%)
Liljeholmen <-> Arlanda = 119 blir 129kr (8,4%)
Malmö C <-> Malmö Flygplats = 119kr blir 129kr (8,4%)
Göteborg C <-> Landvetter = 99kr blir 119kr (8,4%)
Stockholm C <-> Skavsta = 159kr blir 199kr (25%)
Linköping C <-> Skavsta = 159kr blir 199kr (25%)


Källa: Flygbuss priser - Flygbussarna
Om Landvetter och Arlanda linjerna höjs från samma tidigare till samma nya så borde det väl bli samma procent? :p
 

Palazzi

Medlem
Rubriken förberedde mig på en stor chockhöjning (såsom det brukar när det handlar om transport till/från flygplats) men i denna tid så tycker jag inte detta var så illa
 
Rubriken förberedde mig på en stor chockhöjning (såsom det brukar när det handlar om transport till/från flygplats) men i denna tid så tycker jag inte detta var så illa
Du kanske åker själv men med 4 i familjen så minskar resandet med Flygbussarna för oss jämfört med att bo på Landvetter eller åka taxi....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Du kanske åker själv men med 4 i familjen så minskar resandet med Flygbussarna för oss jämfört med att bo på Landvetter eller åka taxi....

Ja, är vi fler än två som åker har vi sedan länge valt taxi (också Landvetter som gäller). Är det jobb-relaterat blir det ofta taxi ändå..

Inga prishöjningar är väl välkomna, men just för flygplanstransport har jag kanske valt mig vid ett något högre prisläge.

De hade väldigt bra marginaler tidigare, men går resandet ner såsom nu så måste väl priserna korrigeras om frekvens ska upprätthållas. Såklart trist, för VY, om det får personer att ta taxin istället.
 

JanD

Medlem
Höjning av biljett pris kunde man förutse, dvs. man har åter såld bolaget till en ny ägare, från begynnelsen ägdes bolaget av Sthlms Läns Landsting.
Att den nya ägare vill ha en avkastning på sitt köp är ju självklart så fungerar en ”fria marknad”.
Höjningen har inget att göra pga. Corona!
 

Davvelavve

Medlem
Tycker kollektivtrafiken borde ha alternativ. I alla fall Göteborg. Så är det i flera länder... För min del blir det skjuts eller taxi. Oftast kostar det nästan lika mycket med taxi jämfört med flygbussarna (flygbuss+resa till flygbuss).

Vill minnas att västtrafik la ner nån linje till Landvetter med motivering att resandet var för lågt på den linjen...

Man känner sig lite som snål Ove när man ska ta taxi för 500 när flygbiljetten med Ryan kostade 250. :D
 
Toppen