Senaste nytt

Flygbolag/lounger med coat service

Myllys35

Medlem
Jag har sökt runt lite men inte hittat någon specifik tråd för denna fråga (kanske för att det inte är någon kioskvältare ;)). Moderator får gärna flytta frågan om den hamnat fel.

Jag har dock en kommande resa till Asien i januari, flyger ut från CPH i SQ first, men kommer att vara i Köpenhamn två dagar innan avresa. Där behöver jag en vinterjacka denna årstid, men skulle gärna slippa släpa runt på den under min resa i Asien. Är det någon som vet om det finns coat service antingen på CPH (känns tveksamt), på Changi generellt, eller om det är något SQ kan erbjuda firstpassagerare?

Såvitt jag vet finns coat service på FCT i Frankfurt och Swiss har det i den nya firstloungen i Zürich. Jag har även för mig att Asiana kunde erbjuda en sådan tjänst på Incheon för något år sedan.

Fyll gärna på med information, erfarenheter och frågor... eller låt tråden dö ut om den saknar intresse :cool:
 

Agö

Medlem
Är du ute efter gratistjänster? Annars har ju till och med Arlanda Terminal 5 sådan tjänst. 30 spänn per dygn.

Homepage - Bagport

och scrolla ned till ”Garderob”.

Kastrup hade en garderobstjänst landside (där Danske Bank nu finns) men stängde den för kanske fem år sedan. De kör nu endast boxar i ett parkeringshus och det är i sig tidsbegränsat.
 
I The Private Room för några dagar sen kunde de inte ens ta hand om mitt handbagage i 30 minuter utan de sade att de skulle försöka hålla koll på den medans jag gick ut i Terminalen på ett ärende men någons på Changi lär du hitta en förvaringsbox eller liknande att förvara din jacka
 

Myllys35

Medlem
Är du ute efter gratistjänster? Annars har ju till och med Arlanda Terminal 5 sådan tjänst. 30 spänn per dygn.

Homepage - Bagport

och scrolla ned till ”Garderob”.

Kastrup hade en garderobstjänst landside (där Danske Bank nu finns) men stängde den för kanske fem år sedan. De kör nu endast boxar i ett parkeringshus och det är i sig tidsbegränsat.

Behöver inte vara gratis, så länge det är ett rimligt pris (vilket såklart är väldigt subjektivt). Jag hade faktiskt ingen koll på att Arlanda har en sådan tjänst, det är dock inte aktuellt för min del då jag utgår från ARN och kan ta mig dit även vintertid utan jacka :).

Att lämna ytterkläder i en box i ett garage i ca två veckor känns inte som den optimala lösningen :confused:
 

Brandten

Medlem
Hmm, eller om det finns en lost&found på CPH... då kan jag ju själv lämna in den där innan jag åker :D
Dessa verkar ju hämta och lämna för runt 15 euro (per väg?).

Luggage transport in copenhagen - Airluggage in copenhagen airport
Behöver du förvara dina väskor under en längre period än vad som är tillåtet i förvaringsboxarna så kan Airluggage bemannade bagageförvaring vara ett alternativ. Airluggage återfinns i terminal 2, mittemot Easyjets check-in. Perfekt om du ska du resa resa till ett varmare land och vill lätta din packning genom att förvara en väska innehållande exempelvis otympliga vinterkläder och vinterskor tills du återvänder.
 

Agö

Medlem
Dessa verkar ju hämta och lämna för runt 15 euro (per väg?).

Luggage transport in copenhagen - Airluggage in copenhagen airport
Behöver du förvara dina väskor under en längre period än vad som är tillåtet i förvaringsboxarna så kan Airluggage bemannade bagageförvaring vara ett alternativ. Airluggage återfinns i terminal 2, mittemot Easyjets check-in. Perfekt om du ska du resa resa till ett varmare land och vill lätta din packning genom att förvara en väska innehållande exempelvis otympliga vinterkläder och vinterskor tills du återvänder.
Cool! Det visste jag inte fanns. Verkar vara 10 EUR/dag dock så blir ju en slant för två veckor om det nu inte finns specialpris för längre förvaring eller förvaring av t ex en jacka.

Ska nog testa deras bagagehämtningstjänst nästa gång jag reser med 16 kollin...
 
Toppen