Jannes
Medlem
Tänkte öppna en lite bredare diskussionstråd, hoppas mods tycker Flygbiljettsforumet är passande annars får man kanske flytta på den.
Jag har i planerna att resa till Cusco i maj nästa år, och är i behov av att ta mig dit från Bogotá, alternativt Lima ifall jag lyckas boka om min resa dit.
Just nu när jag tittar så är alternativen Avianca BOG-CUZ, eller LATAM BOG-LIM-CUZ, men jag tycker prissättningen är ganska hård, med 4500kr för t/r för economy.
Har läst en del om Avianca (finns en hel tråd om deras kvalitét) så även om det är direkt så lockar det lite mindre. LATAM verkar okej men kräver då resa via Lima.
Sen till frågorna:
Hur har dessa två flygbolag varit för er som flygit intra-Sydamerika?
Har någon nåt bra tips på hur man kunde komma lite billigare undan?
Andra tips för en Sydamerika-novis?
Jag har i planerna att resa till Cusco i maj nästa år, och är i behov av att ta mig dit från Bogotá, alternativt Lima ifall jag lyckas boka om min resa dit.
Just nu när jag tittar så är alternativen Avianca BOG-CUZ, eller LATAM BOG-LIM-CUZ, men jag tycker prissättningen är ganska hård, med 4500kr för t/r för economy.
Har läst en del om Avianca (finns en hel tråd om deras kvalitét) så även om det är direkt så lockar det lite mindre. LATAM verkar okej men kräver då resa via Lima.
Sen till frågorna:
Hur har dessa två flygbolag varit för er som flygit intra-Sydamerika?
Har någon nåt bra tips på hur man kunde komma lite billigare undan?
Andra tips för en Sydamerika-novis?