Senaste nytt

Flyg Indien, inrikes som ska ansluta till internationellt

chrloc

Medlem
Hej!

Vi ska resa:
Chennai-Delhi-Doha-Arlanda

Delhi-Doha-Arlanda är bokad med Qatar:
Avresa 13/1 10.00

Nu ska jag boka ett separat flyg Chennai-Delhi 12/1
Planerar att sova på flygplatsen i Delhi

Undrar då:
1. Tror ni att de checkar in bagage hela vägen Chennai-ARN även om det är två olika bokningar?
2. Vilket flygbolag är lämpligast att använda: Air India, Indigo, Vistara? Något av dem som "klickar bättre" med nästa flight?
3. Planerar att boka flight runt 16.00 12/1 från Chennai då finns flera flyg efter det samma dag. Ok?

Andra synpunkter?

Tack på förhand!
 

henke12

Medlem
Undrar då:
1. Tror ni att de checkar in bagage hela vägen Chennai-ARN även om det är två olika bokningar?
2. Vilket flygbolag är lämpligast att använda: Air India, Indigo, Vistara? Något av dem som "klickar bättre" med nästa flight?
3. Planerar att boka flight runt 16.00 12/1 från Chennai då finns flera flyg efter det samma dag. Ok?

Andra synpunkter?

Tack på förhand!
1: Kanske, det är ingen rättighet du har. Fråga artigt så kanske du har tur. Förbered gärna med utskriven itinerary.
Räkna inte med nåt!

2: Pass, den enda jag hört om förut är Air India. Nätverksbolag borde ha mer erfarenhet iaf så jag hade valt det!
3: Det låter som en rimlig tid och skönt med backup


Inga andra synpunkter :)
 

Konto93

Medlem
Hej!

Vi ska resa:
Chennai-Delhi-Doha-Arlanda

Delhi-Doha-Arlanda är bokad med Qatar:
Avresa 13/1 10.00

Nu ska jag boka ett separat flyg Chennai-Delhi 12/1
Planerar att sova på flygplatsen i Delhi

Undrar då:
1. Tror ni att de checkar in bagage hela vägen Chennai-ARN även om det är två olika bokningar?
2. Vilket flygbolag är lämpligast att använda: Air India, Indigo, Vistara? Något av dem som "klickar bättre" med nästa flight?
3. Planerar att boka flight runt 16.00 12/1 från Chennai då finns flera flyg efter det samma dag. Ok?

Andra synpunkter?

Tack på förhand!
1) Svarar jag samma som @henke12 men tror inte dem löser det hela vägen.
2) Vistara är utan tvekan det bolag som är mer "premium" och har även riktig business inrikes. Indigo är low cost men bra. Air india är dem sista jag skulle välja. Så Vistara eller Indigo hare jag valt.
3) Landar du dagen före avresa behöver det strula en del för att du missar

Är ingen expert men har lyckats med 5 inrikes flyg i Indien i år och testat Indigo, GoAir och Vistara. Om man bortser från priset är Vistara överlägset.
 

Hachans

Medlem
Avvakta med bokningen några dagar. Det verkar som att Tata-gruppen kommer ta in Vistara och deras andra flygbolag in under Air Indias paraply och enligt vad jag råkade läsa av en ren händelse idag så kan det ske redan från måndag. Det kan ju ge mer möjligheter kanske.

 

chrloc

Medlem
1) Svarar jag samma som @henke12 men tror inte dem löser det hela vägen.
2) Vistara är utan tvekan det bolag som är mer "premium" och har även riktig business inrikes. Indigo är low cost men bra. Air india är dem sista jag skulle välja. Så Vistara eller Indigo hare jag valt.
3) Landar du dagen före avresa behöver det strula en del för att du missar

Är ingen expert men har lyckats med 5 inrikes flyg i Indien i år och testat Indigo, GoAir och Vistara. Om man bortser från priset är Vistara överlägset.
Tack för utförligt svar! Jag har också hört att Indigo och Vistara är bra, flera som avrått Air India.
Indigo har 3 flighter efter kl 16.00, Vistara har 2 st
Tänkte att Indigo är bättre vid ev försening etc, finns fler alternativ att boka om till.
Å andra sidan ser Vistara betydligt trevligare ut, skulle boka Premium Economy med dem i så fall.
 

chrloc

Medlem
Avvakta med bokningen några dagar. Det verkar som att Tata-gruppen kommer ta in Vistara och deras andra flygbolag in under Air Indias paraply och enligt vad jag råkade läsa av en ren händelse idag så kan det ske redan från måndag. Det kan ju ge mer möjligheter kanske.

Tack för tipset!
 
Toppen