Senaste nytt

Fly the Dog Friendly Skies?

Det är ganska många tveksamheter kring denna nyhet. Bilder på den avlidna hunden finns att tillgå och det visar en hund liggande på rygg i en resväska(!). Vem fansen stoppar sin hund i väskan? Uppenbarligen är hundägaren åtminstone delansvarig i detta. Enligt reglerna för flygbolaget ska hunden placeras i en avsedd bur under stolen framför och/eller på en egen stol bredvid ägaren, mot en avgift på $125. Hunden var i detta fall för stor att placeras i en bur under stolen framför och det verkar onekligen som hundägaren försökt kringgå reglerna ch slippa betala genom att stoppa den i handbagaget. Var någon ur CC ens medvetna om att hunden fanns där? Om de var det är det illa men samtidigt så är hundägaren lika ansvarig som flygbolaget eftersom hunden över huvud taget inte skulle ha funnits ombord utan bur. Någon försöker här lägga sin egen skuld på någon annan. Min personliga åsikt är att det är tveksamt om djur ens hör hemma i passagerarkabinen på ett flygplan.

Var någon ur CC ens medvetna om att hunden fanns där?
Informationen finns en Google-sökning bort. United har tagit fullt ansvar för detta och undersöker vad som hänt.

"In a statement, United called the dog's death a "tragic accident." Spokesman Charlie Hobart told CNN a flight attendant should not have told the passenger to put the dog in the bin used for carry-on bags.

We assume full responsibility for this tragedy and express our deepest condolences to the family and are committed to supporting them," the airline said in reply Tuesday to CNN's request for comment about reports of the dog's death. "We are thoroughly investigating what occurred to prevent this from ever happening again."

United Airlines calls dog's death in overhead bin a 'tragic accident' - CNN

Min personliga åsikt är att det är tveksamt om djur ens hör hemma i passagerarkabinen på ett flygplan.
Enig. Gör som jag, lägg in en spärr mot alla sorts djur på de avgångar du flyger.

CNN[/url]

Enig. Gör som jag, lägg in en spärr mot alla sorts djur på de avgångar du flyger.[/QUOTE]

Flyg inte amerikanskt, då kan du hamna bredvid en Labrador som någon behöver för att må bra :).

Flyg inte amerikanskt, då kan du hamna bredvid en Labrador som någon behöver för att må bra :).
Eller en påfågel.

upload_2018-3-15_16-0-25.png

Förstår öht varför folk ska släpa med sig hundar på flygplan? Är dom flygrädda, be läkaren om xanax eller liknande och ta en GT...
Jag skulle aldrig ta med mig hunden på flyget. Tror inte den skulle uppskatta det alls... Får hunden panik och blir rädd blir ju flygresan ännu värre för den personen som har med sig hunden.

Flög sas i C för några veckor sedan till new york, då var det 1 pax som hade en hund med sig i C kabinen. Märkte inte av den under hela flighten, tror den låg och sov så den verkade inte bry sig speciellt mycket.

Flög sas i C för några veckor sedan till new york, då var det 1 pax som hade en hund med sig i C kabinen. Märkte inte av den under hela flighten, tror den låg och sov så den verkade inte bry sig speciellt mycket.
Det var inte killen som är Pandion och har en ledarhund? Vill minnas att han flyger mest inom skandinavien men jag kan mycket väl tänka mig att han måste åka lite längre då och då...

Nej, detta var en tjej. Osäker om det var en ledarhund, var en liten pudel som låg i en liten väska.

Har för mig dock att jag läst att man inte får ha med sig djur alls i Businessklass kabinen hos sas?

Det var inte killen som är Pandion och har en ledarhund? Vill minnas att han flyger mest inom skandinavien men jag kan mycket väl tänka mig att han måste åka lite längre då och då...

Nej, detta var en tjej. Osäker om det var en ledarhund, var en liten pudel som låg i en liten väska.

Har för mig dock att jag läst att man inte får ha med sig djur alls i Businessklass kabinen hos sas?

I höstas satt jag i C och en brud hade en chivuava (eller hur det nu stavas) i en väska hos sig. Den sa iof inte mkt. Sov mest.

Toppen