Senaste nytt

First First på vägen till Panama City

Jag gråter inombords när jag ser bilden på coq au vin. Vad sysslar dom med?

Inte ens riktigt dåliga vägkrogar skulle slafsa upp sådant där. Produkten faller mer och mer i mina ögon.

Jag kan bara hålla med. Nu vill jag inte hi-jacka trådskaparens härliga "First First" resa, men jag beställer numera bara kaviar + en varmrätt ombord, och en del av varmrätterna har en presentation a la vägkrog. Förrätten har också problem.

Back on topic, och hoppas verkligen @Sir Karlsson har en grym resa, njuter ordentligt och tack att du delar med dig.

Vi resenärer kan ju ibland få för oss att det är fine dining det handlar om när vi serveras trerätters på linnedukar och fint porslin. I själva verket är det fortfarande flygplansmat och i regel håller den inte högre nivå än den enklaste kvarterskrog.

Trevlig resa för övrigt. Ser fram mot lite bilder och en recensioner från Panama City. Planerar själv in Panama som semestermål någon gång det närmaste åter. Ligger högt på min lista över kommande destinationer.

Natten tillbringades på Sofitel centralt i Chicago, nyrenoverade jättefina rum.
På morgonen hade vi bokat in ett besök på Willis Tower som tur var la vi på lite extra dollar för en earlybird vilket innebar personlig eskort från entrén ända upp till våning 103 där vi i princip var ensamma.

Efter detta en Uber till Ohare och en stund i Swissloungen innan sista sträckan kl 13.25 mot Panama City med COPA 229 och deras Boeing 737 800 i business.

Besöket i loungen började lite tveksamt magert utbud men det rättade snart till sig när de kom ut och erbjöd champagne och schweizisk choklad.
20180218_115025.jpg

Vi satt på rad 4 sista raden i business vilket gjorde att vi varken fick huvudrätten eller efterrätten vi spetsat in oss på.
Själva flygningen och övrig service var bra.
20180218_145827.jpg

Attachments

• 20180218_130720.jpg
    20180218_130720.jpg
    66,3 KB · Visningar: 157
Toppen