Senaste nytt

First Class Lounge München + ANA eller First Class Terminal Frankfurt + Thai

Sitter på en Eurobonus-bokning för två i juni som jag ska försöka omvandla till Lufthansa First Class (LH F). I dagsläget är det ARN - FRA - HND/NRT - SIN - BKK.

Ska dock utgå från Schweiz, så första benet ändras och då får vi tillgång till loungen i Zürich. Nu när jag sitter och tittar verkar tillgången till LH F vara mest på MUC - HND och inte FRA - HND, hoppas givetvis på att det öppnar sig något från Frankfurt, men om det inte gör det...

Vad är mest värt upplevelsemässigt, att åka direkt till MUC från ZRH och behålla benet med ANA mellan Tokyo och Singapore, eller åka ZRH - FRA - MUC och sedan till Tokyo och därifrån till BKK med Thai First? Förstår att detta är högst subjektivt, men ge mig något att tänka på.

Detta är min second first, den första var för 33 år sedan, då jag var en månad gammal och gick faktiskt till och från Zürich, så där har man varit ;).

Kan man använda Lufthansas First Class Lounge i München när man flyger med ANA i First class därifrån?

Screenshot20170514 02 LH.png

http://www.lufthansa.com/se/en/Lounge-types-and-access

Kan man använda Lufthansas First Class Lounge i München när man flyger med ANA i First class därifrån?
Nej, det är LH som jag tänkt flyga till Tokyo med, sedan ANA till Singapore. Vad jag är ute efter är om FCT är så häftigt att det är värt att vaska ANA-flyget (för det blir för många ben innan jag kommer till Thailand).

Nej, det är LH som jag tänkt flyga till Tokyo med, sedan ANA till Singapore. Vad jag är ute efter är om FCT är så häftigt att det är värt att vaska ANA-flyget (för det blir för många ben innan jag kommer till Thailand).
Du får har totalt 8 flighter på din bokning så om du bara har 3 på hemvägen ska det vara ok med 5 flighter ut.

Du får har totalt 8 flighter på din bokning så om du bara har 3 på hemvägen ska det vara ok med 5 flighter ut.
Försökte det när jag skulle boka, fast då ville jag klämma in SQ F via Jakarta och fick nej. Sa då att det blir ju bara åtta, men Kristina(?) sa att bara fyra per väg var okej.

Försökte det när jag skulle boka, fast då ville jag klämma in SQ F via Jakarta och fick nej. Sa då att det blir ju bara åtta, men Kristina(?) sa att bara fyra per väg var okej.
Det finsn väldigt många som bokat 5+3. Läser man reglerna så står det bara att en resa max får inenhålla 8 segment, inget om hur de ska fördelas.

Toppen