Senaste nytt

Filippinerna under Covid-19 tider

Brandten

Medlem
Någon som varit i Filippinerna under pandemin eller vet någon som varit där nyligen och kan säga hur det funkar inför resan, under resan (Turkish Airlines i business) och vid ankomst + hotell?

Vi har visserligen inte bestämt resmål ännu utan har just nu bara flyg till Manilla.

När det gäller Turkish i business kan jag säga att det funkade utmärkt. Full service, masken rök så fort man fick första måltiden (och kom aldrig på igen förrän man steg av), och bytet i Istanbul gick väldigt smidigt.

Någon som varit i Filippinerna under pandemin eller vet någon som varit där nyligen och kan säga hur det funkar inför resan, under resan (Turkish Airlines i business) och vid ankomst + hotell?

Vi har visserligen inte bestämt resmål ännu utan har just nu bara flyg till Manilla.

Siktar du fortfarande på en resa i januari 2022? Jag har räknat bort vår resa 100%.

Vad jag vet är inga turister välkomna. Och de som tillåts visering har 14 dagars karantän.

Edit: fanns lite mer matnyttigt här, så ovanstående uttalande från mig verkar felaktigt. COVID-19 PUBLIC ADVISORY NO. 58: TESTING AND QUARANTINE PROTOCOLS FOR ARRIVING PASSENGERS FROM GREEN, YELLOW, AND RED COUNTRIES, EFFECTIVE 16 OCTOBER 2021 | Embassy of the Philippines in Norway

Last edited:
Jag har ej varit där under pandemin, men jag har kontakt med en del personer i Manila.

Nu vet jag inte vilket visum du har. Karantänhotell bör man ha bokat innan. Är osäker om det är 7 eller 14 dagar.
Visa on arrival är ej tillgängligt i alla fall.

Siktar du fortfarande på en resa i januari 2022? Jag har räknat bort vår resa 100%.

Vad jag vet är inga turister välkomna. Och de som tillåta visering har 14 dagars karantän.
Utresa 21/12 och hemresa 6/1.
Men med tanke på att SAS vid kontakt i fredags, vägrade hjälpa till med att lösa deras 2 avbokade flyg så lutar det väl åt att avboka allt och hitta nytt resmål inom 30 dagar (sen gick tydligen voucher x2 ut).

Jag har ej varit där under pandemin, men jag har kontakt med en del personer i Manila.

Nu vet jag inte vilket visum du har. Karantänhotell bör man ha bokat innan. Är osäker om det är 7 eller 14 dagar.
Visa on arrival är ej tillgängligt i alla fall.
Inget visum (än). Men den här texten såg ju inte så rolig ut...

14 dagars obligatorisk karantän gäller för samtliga inresande till Filippinerna varav de första 10 dagarna måste tillbringas i en särskild karantänfacilitet

R
Inget visum (än). Men den här texten såg ju inte så rolig ut...

14 dagars obligatorisk karantän gäller för samtliga inresande till Filippinerna varav de första 10 dagarna måste tillbringas i en särskild karantänfacilitet

Det är bara 9a visa som gäller då, men det ansöker man hos ambassaden och det krävs en hel del att få det beviljat.
Som "vanlig" turist kan du nog tyvärr glömma Filippinerna denna vinter.

Utresa 21/12 och hemresa 6/1.
Men med tanke på att SAS vid kontakt i fredags, vägrade hjälpa till med att lösa deras 2 avbokade flyg så lutar det väl åt att avboka allt och hitta nytt resmål inom 30 dagar (sen gick tydligen voucher x2 ut).

Tyvärr samma för mig, 420000p och 2 utgångna vouchers. Vart fan ska man boka? Vill ha sol, vad och dykning för 4 vuxna.

Väntar bara på att någon flight ska avbokas…

Toppen