Någon som varit i Filippinerna under pandemin eller vet någon som varit där nyligen och kan säga hur det funkar inför resan, under resan (Turkish Airlines i business) och vid ankomst + hotell?
Vi har visserligen inte bestämt resmål ännu utan har just nu bara flyg till Manilla.![]()
Utresa 21/12 och hemresa 6/1.Siktar du fortfarande på en resa i januari 2022? Jag har räknat bort vår resa 100%.
Vad jag vet är inga turister välkomna. Och de som tillåta visering har 14 dagars karantän.
Inget visum (än). Men den här texten såg ju inte så rolig ut...Jag har ej varit där under pandemin, men jag har kontakt med en del personer i Manila.
Nu vet jag inte vilket visum du har. Karantänhotell bör man ha bokat innan. Är osäker om det är 7 eller 14 dagar.
Visa on arrival är ej tillgängligt i alla fall.
Inget visum (än). Men den här texten såg ju inte så rolig ut...
14 dagars obligatorisk karantän gäller för samtliga inresande till Filippinerna varav de första 10 dagarna måste tillbringas i en särskild karantänfacilitet
Utresa 21/12 och hemresa 6/1.
Men med tanke på att SAS vid kontakt i fredags, vägrade hjälpa till med att lösa deras 2 avbokade flyg så lutar det väl åt att avboka allt och hitta nytt resmål inom 30 dagar (sen gick tydligen voucher x2 ut).