Mina föräldrar har två separata resor bokade med Thai Airways där de har stavat fel i efternamnet. En bokstav saknas. Jag har själv rest med liknande stavfel och vet att det inte kommer att vara något problem. De är dock oroliga, ringt Thais kundtjänst som ska ha mycket betalt men ändå inte lyckas lösa det, trots att jag menar att det inte ska vara några problem.
Har för mig att det är IATA's riktlinjer man brukar hänvisa till och att dessa säger att två (eller är det tre?) bokstäver fel som är ok. Frågar är dock var dessa riktlinjer finns? Kan man läsa det hos någon officiell sida så jag kan lugna mina föräldrar och få dem att inte betala Thai?
Jag hittar inga officiella riktlinjer online, bara att olika flygbolag har olika regler. Thai bör väl följa IATA:s regler men kan jag hitta dessa någonstans?
Har för mig att det är IATA's riktlinjer man brukar hänvisa till och att dessa säger att två (eller är det tre?) bokstäver fel som är ok. Frågar är dock var dessa riktlinjer finns? Kan man läsa det hos någon officiell sida så jag kan lugna mina föräldrar och få dem att inte betala Thai?
Jag hittar inga officiella riktlinjer online, bara att olika flygbolag har olika regler. Thai bör väl följa IATA:s regler men kan jag hitta dessa någonstans?
Last edited: