Senaste nytt

Fast Track och lounge som Star Gold i Singapore?

plover

Medlem
Hej, snart på väg från Singapore via Bangkok i Ekonomi/Award-biljetter, länge sedan vi var ute så långtur så jag undrar om någon vet ifall Guld ger möjlighet att checka in
i SIN på business-deskarna och tillgång till fast track, lounge access eller inte med non-revenue biljetter ?

Tack för alla tips

Man ska ha prioriterad checkin, fast track och lounge.
Förutsatt att du har en biljett som faktiskt tillåter detta. En non-revenue biljett kan ha detta exkluderar beroende på vad för typ av biljett det är.

Tack Palmen för snabbt svar här, det är X class på biljetterna. Vet inte var jag kan kolla upp det någonstans, men det är med THAI bägge flighterna från SIN-> BKK och sedan BKK-> ARN.

Tack Palmen för snabbt svar här, det är X class på biljetterna. Vet inte var jag kan kolla upp det någonstans, men det är med THAI bägge flighterna från SIN-> BKK och sedan BKK-> ARN.
X är ju award economy. Bättre att skriva det än non-reward som kan vara en väldans massa olika biljetter där några ger förmåner och andra inte.

Du ska ha dessa förmåner. Men i Singapore görs security i gaten, och om det är priority där eller ej låter jag vara osagt. De utan lounge brukar ju redan sitta där så har aldrig behövt köa för security i gaten.

Tack, då har jag lärt mig något nytt ang bokningsklasserna, Vi provar och lägger på lite extra tid för checkin to be on the safe side. :)

Ingen priority i security vid gaten, när jag var där senast i juli. Det var flera i First som klagade högt över detta.
Som First resenär i Singapore har jag dock aldrig haft problem. Lämnat Private Room i lagom tid för att vara sist att boarda och varit typ helt tomt i gaten. Aldrig behövt köa där.

Men absolut vill man vara tidig i gaten och vänta på boarding där kan nog detta problem uppstå.

Toppen