Senaste nytt

Fast track Düsseldorf

bachelor

Medlem
Flyger inte jätteofta till Düsseldorf men de gånger jag varit där har securityn tagit en evighet. Så vill veta om flygplatsen har en fungerande fast track och vart den är? Det ska enligt star alliance finnas en "gold track" som heter priority lane. Men söker man på flygplatsen står det inget om det.

Har EBD och reser SAS plus
 
Det finns fast track. Det brukar vara den speed gate som är längst till vänster vid security i A hallen. Den är rätt dåligt utmärkt, det enda som säger att det är Fast Track är monitoren ovanför speed gaten.
Jag passerade där i förra veckan.
 

Nemo

Medlem
Har för mig att fast track Düsseldorf gör att en kommer förbi kön, men får ej speciellt dedikerad säkerhetskontroll utan den är som för alla andra.
 

Rebel

Medlem
Den till höger närmast hyrbilarna, minns inte om det är A eller B. Är sämre skyltat det står bara en skärm över där kön är. Men fråga vid disken vill ingången till säkerhets kontrollen så visar dom gärna.
 

bnr

Medlem
Har för mig att fast track Düsseldorf gör att en kommer förbi kön, men får ej speciellt dedikerad säkerhetskontroll utan den är som för alla andra.
Har varit med om båda varianterna på DUS. Några gånger har jag kommit förbi kön och några gånger har det varit två separata lanes (längst till vänster) för fast track.
 

gjohansson

Medlem
Det är ju ändå ganska pinsamt hela security i dus. Snacka om ineffektiv hantering och långsam personal.
Och vad gäller FT så är det ju på både A och B öppet spår för vem som helst att gå in genom ”vanliga” och bara vika in på FT spåret som oftast känns ändå som slowtrack i vilket fall.
Är där säkert tre gånger i måndagen o blir lika oimponerad varje gång.
 

FFlash

Medlem
DUS är precis så dålig som beskrivs här.
Både A och B har fasttrack som dumpar folk till samma köer som andra = ja det finns dedikerad kö men vem som helst kan förflytta sig esfter spärren till den kö, vilket folk gör när det blir proppfullt annars, dvs syftet med fasttrack förstörs.
När det är lungt, systemet fungerar, men då behövs inte heller fasttrack. När det är heltiskt fullt, hjälper inte fasttrack spärren mycket för köerna blir kritiska först efter spärren och inte före. Jag har upplevt speciellt A securityn är kaotisk och trång, medan B kan vara snabbare. Då kan man chansa och gå genom B och vidare till A airside.
B ovh A security ligger ju nmära varandra ändå.
 
De gånger jag har varit där så har jag gått i B och samtliga gånger har det varit som flera år van rapporterar om.
Dåligt, långsamt och riktigt tråkig personal.
 
Toppen