Senaste nytt

Falsk marknadsföring?

twiggs

Medlem
Jag har inte läst särskilt mycket företagsekonomi/marknadsföring men är inte modern ett begrepp som kan avse en persons personliga åsikt?

Finns ju en hel uppsjö av filmer där regissören (eller etc.) har kommenterat filmen och citatet lyder: "Årets roligaste komedi/Bästa skådespelarinsatser/What so ever". Detta är ju en persons åsikt, inte nödvändigtvis vetenskapligt bevisat.

Så jag tror personligen att det räcker med att en person anser att Tuifly Nordics inflight entertainment är världens modernaste för att man ska få kunna kalla sig det.

Tänk er samma sak om ett par jeans: Företag X anser att deras bling-blingdekorerade rosa/ljusblå jeans är säsongs modernaste. Kan kunderna då komma och säga att det är falsk marknadsföring då för att just den kunden inte finner jeansen moderna? Det är ju trots allt inget mer än en åsikt.

Hade Fritidsresor/Tuifly Nordic påstått att de har mest filmer att välja bland av alla flygbolag så är det givetvis ett argument som går att argumentera emot. Men modernaste/snyggaste/finaste?
 
Toppen