Senaste nytt

Första klass med inrikesflyg USA

MagnusL77

Medlem
Efter att ha flygit sträckorna LAX-Las Vegas, samt Las Vegas- ORD med United (ekonomiklass) kan jag konstatera att man blir väldigt bortskämd när man kommer med SAS business/premium. Inför nästa USA resa tänkte jag lyxa till det med "första klass" från NY till Miami då jag slår ihop två städer i en o samma resa. Inrikesflyg i USA är inte kända för dess rymliga o lyxiga kabiner, men OM jag nu ska åka deras första klass, har någon nåt tips på vilket flygbolag som har bästa kvalitén? Alla använder sig av små 737or, men kanske är något bolag att föredra framför andra vad gäller dryck o mat eller åtminstone tilltugg?
MVH
 

Robert flysas

Moderator
Efter att ha flygit sträckorna LAX-Las Vegas, samt Las Vegas- ORD med United (ekonomiklass) kan jag konstatera att man blir väldigt bortskämd när man kommer med SAS business/premium. Inför nästa USA resa tänkte jag lyxa till det med "första klass" från NY till Miami då jag slår ihop två städer i en o samma resa. Inrikesflyg i USA är inte kända för dess rymliga o lyxiga kabiner, men OM jag nu ska åka deras första klass, har någon nåt tips på vilket flygbolag som har bästa kvalitén? Alla använder sig av små 737or, men kanske är något bolag att föredra framför andra vad gäller dryck o mat eller åtminstone tilltugg?
MVH

Jag är riktigt nöjd med American och Delta. :)
 

MartinH

Medlem
Lite otippat kanske, men jag gillar Spirits Big Front Seat. Bekvämare säte än både United o American domestic First (inte transcon då). Kan man köpa en snorbillig biljett så är det bra värde tycker jag att betala 50$ för att sitta bekvämt i några timmar.
 

bhen

Medlem
Har bara testat United men de ser hårdvarumässigt ganska likvärdiga ut, undantaget transkontinental. Jag ville bokat den med bäst avgångs tid och framförallt Pris. Det kan vara allt från prisvärt till löjligt dyrt är min erfarenhet.

åkte Alaska Airlines i helgen med en a320 och de såg ut att ha enorm pitch i first class förresten.
 

Senator

Moderator
En fråga: köper du en SAS Business biljett till USA och sen köper du till en inrikesbiljett? Eller uppgraderar du?

Jag undrar av den anledningen att köper du allt som en biljett i SAS Business (ARN-LAS) så ingår Domestic First med United, American eller Alaska.
 

AABack2ARN

Medlem
En fråga: köper du en SAS Business biljett till USA och sen köper du till en inrikesbiljett? Eller uppgraderar du?

Jag undrar av den anledningen att köper du allt som en biljett i SAS Business (ARN-LAS) så ingår Domestic First med United, American eller Alaska.

Under förutsättning att rätt bokningsklass finns tillgänglig - annars blir det obönhörligen ekonomiklass på inrikessträckan. Och det är inte alltid trivialt att se detta på sas eminenta hemsida om man inte vet vad de olika bokningsklasserna står för. :(
 

Senator

Moderator
Under förutsättning att rätt bokningsklass finns tillgänglig - annars blir det obönhörligen ekonomiklass på inrikessträckan. Och det är inte alltid trivialt att se detta på sas eminenta hemsida om man inte vet vad de olika bokningsklasserna står för. :(

Korrekt. Men jag undrar på vilket problem vi försöker lösa Känns inte så optimalt att köpa business med SAS till USA och en separat biljett med annat bolag.
 

Canadien

Medlem
Är inte vissa avgångar från NY till Miami med transcon config? Vill minnas att jag åkt AA med lie flat den sträckan för något år sedan. Kan varit MIA-ORD också...
 
Toppen