Senaste nytt

Första gången easyJet - ingen GT att minnas

Atom

Medlem
Innan jag började hänga här och bli BC-skadad så tyckte jag att själva flygresan egentligen inte spelar någon roll och att det är ju sak samma. Det viktiga är att flyga billigt.

Men något har hänt och jag börjar förstå varför, jag har börjat uppskatta kvalité.

Nåväl jag skulle åka från CPH - SXF då jag hade ett ärende i Tyskland och mitt resesällskap envisades med att vi skulle spara pengar och åka easyJet.

Det började med att jag fick se hur "lågpristerminalen" såg ut på cph, det fanns i stort sett ingen stans att sitta och man var tvungen att gå in i en bur vid boarding trots att vi åker inom eu, detta har jag inte varit med om förut men är inte en så frekvent resenär, oavsett så var det inte så trevligt.

Några av medresenärerna hade med sig rejäla packningar in under boarding (flera gånger större än tillåtet) och jag funderade på hur dessa skulle få plats i handbageutrymmet., trots noggrann kontroll av pass och liknande så verkade de inte försöka kolla vad för handbagage folk tog med sig och att de uppfyllde reglementet.

Väl på plats konstaterade jag att planet var fyllt till bredden som alltid när man åker ekonomiklass.

Nåväl hur illa kan det vara? Inte så illa. Men efter att ha åkt en del sk och druckit den goda norska ginen blev jag lite sugen på att testa ginen ombord.

Stewarden var riktigt stressad trots ingen ville handla, först hörde han inte vad jag sade när jag beställde två gin och tonic och han verkade inte kunna engelska allt för bra. Han gav mig helt enkelt en liten ginflaska. Efter lite om och men så förstod han att jag skulle ha två stycken gin och tonic, en till mig och en till mitt sällskap. Då blir det lite kalabalik pågrund av att han inte hade några muggar med is. Han ber sin kollega hämta bak i planet. När han väl får isen skvimpar han ut isen.
Hans kollega blir riktigt irriterad som får springa igen och hämta ett nytt glas med mer is. Dessutom häller Stewarden ut halva min is i det andra glaset.
När vi väl får våra GT.s och ska betala så fungerar det inte att betala med Amex trots att det står i alla broschyrer att det ska gå och betala med Amex.

Hela denna proceduren tog väldigt lång tid och vi var de enda som handlade något ombord.
Nåväl dags att njuta av denna flygning och dricka sin GT. Då märker vi att förutom isen är ojämt fördelad så drinkarna smakar olika har den ene fått citron men den andre inte, drink pinne har den andre fått men inte den ene. Vidare har vi dessutom fått två olika tonics.

Nej det var inte den bästa flygresan jag gjort och kontentan är att servicen man betalar för är värt sitt pris, dock kanske inte alltid.

Nu blev jag sugen på en Harahorn Gin med en god tonic och den goda mikkeler ölen som är ett kapitel för sig:)

Utan att lägga in för mycket detaljer om resan i övrigt kan jag säga att den var trevlig men bodde ett Accor hotel (Mercure) och där blev jag mycket missnöjd med tanke på vad man fick för priset. Stenhårda sängar och obefintlig tysk service.

Toppen