Senaste nytt

Förslag på vad göra med Avios som snart brinner inne?

Hej!

Vad hade ni gjort med 36 000 avios som brinner inne om dom inte används före augusti 2017?
Har också ett Air Berlin guldkort som går ut sista mars som väl går att använda för att krydda resan med loungebesök?

En weekend i London? Eller kan man ta sig längre?

• Gilla
Reactions: Gus
Det finns en uppskö av möjligheter, ta en titt på den här tråden
Your guide to spending Avios | 2017 edition - FlyerTalk Forums
I synneher post #5 Reward Flight Saver som har låga avgifter
FlyerTalk Forums - View Single Post - Your guide to spending Avios | 2017 edition
ex till Paris kostar det: ARN-LHR off peak economy 6500 + LHR-CDG off peak economy 4000 =10.500 för en enkel

Här är mer tips
HERTZ: hyr minst 2dgr. tjäna upp till 2500 poäng (boka senast 14 nov. 2016) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Hertz nytt erbjudande 1 okt 2500 poäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Går även att använda Avisoerna för uppgraderingar

Dessutom kan du ju enkelt förlänga giltigheten på Avioserna medan du fundera
det krävs bara någon form av aktivitet på kontot.

Jag hade nog inte gjort någonting med de avioserna. Istället hade jag sett till att förlänga livslängden på dem genom att kreditera en hotellnatt eller i värsta fall köpt minsta möjliga avios.

Jag hade nog inte gjort någonting med de avioserna. Istället hade jag sett till att förlänga livslängden på dem genom att kreditera en hotellnatt eller i värsta fall köpt minsta möjliga avios.

Ok, så du skulle använda dom för något större längre fram?

I mina reseplaner ligger inte så mycket British Airways i framtiden. Så jag tänkte att använda dom vore en bra idé.

Så bara det sker något på kontot förlängs deras giltighet?!

Ok, så du skulle använda dom för något större längre fram?

Ja, eller till något bra. Vad som är bra är ju relativt men avios kan göra nytta på t.ex. resor inom USA eller Asien.

I mina reseplaner ligger inte så mycket British Airways i framtiden. Så jag tänkte att använda dom vore en bra idé.
Men du har ju hela OneWorld till ditt förfogande! BA kan man skippa.

Så bara det sker något på kontot förlängs deras giltighet?!
Ja, det är därför BAEC är bra att ha som "slasktratt" för diverse OW-flygningar.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen