Flög Stockholm - Amsterdam - Mallorca. Biljett köpt på KLM site . KLM planet kom 7 minuter sent till Amsterdam. Flyget till Mallorca lyfte 10 minuter sent, men utan vår bagage.
Planet till Mallorca var ett Transavia plan med KLM codeshare.
Vilket flygbolag skickar jag ersättningskrav till? Pappret jag fick från Menzies i Mallorca angav www.transavia.com för att följa case. Där kunde jag till och med ändra adress för leverans av bagage eftersom vi byta hotell nu efter 2 nätter.
Anledningen jag undrar är att vi köpte biljetterna från KLM och på vår bokning står det ett KLM flight number. Och de kanske kommer att säga att felet ligger hos det sena KLM planet från Stockholm till Amsterdam.
Men å andra sidan vägrade de skicka bagaget med nästa KLM flyg till Mallorca. Vi fick vänta tills nästa Transavia flyg så det blev i princip två dagar utan bagage som gjorde att vi fick köpa mer kläder än om det kommer med en tidigare KLM flyg.
Om jag kan välja själv vart jag skickar kraven gissar jag att jag kan få snabbare hantering hos KLM?
Planet till Mallorca var ett Transavia plan med KLM codeshare.
Vilket flygbolag skickar jag ersättningskrav till? Pappret jag fick från Menzies i Mallorca angav www.transavia.com för att följa case. Där kunde jag till och med ändra adress för leverans av bagage eftersom vi byta hotell nu efter 2 nätter.
Anledningen jag undrar är att vi köpte biljetterna från KLM och på vår bokning står det ett KLM flight number. Och de kanske kommer att säga att felet ligger hos det sena KLM planet från Stockholm till Amsterdam.
Men å andra sidan vägrade de skicka bagaget med nästa KLM flyg till Mallorca. Vi fick vänta tills nästa Transavia flyg så det blev i princip två dagar utan bagage som gjorde att vi fick köpa mer kläder än om det kommer med en tidigare KLM flyg.
Om jag kan välja själv vart jag skickar kraven gissar jag att jag kan få snabbare hantering hos KLM?